На 7 май тази година в инцидент с Tesla Model S е загинал 40-годишният Джошуа Браун от Кантон, Охайо. Джошуа Браун е шофирал своя Model S с включен автопилот. От компанията разкриха случая с катастрофата в блог публикация и заявяват, че са информирали National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) на САЩ за инцидента, който сега се разследва.
Инцидентът е станал на магистрала в централната част на Флорида. Трактор с ремарке е преминал през магистралата перпендикулярно на движещия се Model S. Нито водачът - който Tesla отбелязва, че в крайна сметка е отговорен за действията на автомобила, дори и с включен автопилот - нито колата е забелязала трактора или ремаркето "срещу ярко осветеното небе", вследствие на което спирачките не са били задействани.
Model S е преминал под ремаркето и първата точка на удара е била в предното стъкло. Tesla пише, че ако колата се е ударила отпред или отзад в ремаркето, дори и при висока скорост, системите за безопасност на автомобила "най-вероятно са щели да предотвратят сериозни наранявания на водача, тъй като има много други подобни инциденти".
От Tesla казват, че автопилотът им е бил използван в продължение на повече от 130 милиона мили, като отбелязват още, че средно смъртните случаи се появяват на всеки 94 милиона мили в САЩ и на всеки 60 милиона мили в световен мащаб. Разследването на NHTSA трябва да направи "предварителна оценка" на това, дали системата за автопилот е работила правилно.
В блог публикацията си Tesla повтаря, че клиентите са длъжни да се съгласят, че системата е във "фаза на публична бета версия", преди да могат да я използват, и че системата е проектирана с очакването, че водачите трябва да държат ръцете си на волана и че от тях се изисква "да контролират и да носят отговорност за превозното си средство".
Някои експерти по автономното шофиране разкритикуваха Tesla за въвеждане на функцията автопилот толкова рано. Инженер на Volvo казва, че системата "създава впечатлението, че прави повече". С други думи в повечето ситуации колата се държи добре и се самошофира гладко, с което водачите се подвеждат, че тя може да се справи с всяка ситуация и че тя не може да катастрофира. Това не е така и водачите трябва да продължат да носят отговорност за действията на превозното средство дори и с активиран автопилот.
Volvo е заявила, че ще носи пълна юридическа отговорност за всички свои автомобили, когато те работят в напълно автономен режим, и планира да пусне ограничена пробна версия на своя автономна технология (Drive Me) следващата година.
Източник: The Verge
Прочетете и това: Автономните коли може да поставят живота на пешеходците над този на возещите се