Samsung Electronics Co., Ltd. обяви, че затвърждава позицията си в ТОП 5 в класацията на най-добрите световни марки Interbrand’s Best Global Brands 2021.
Според класацията Best Global Brands, представена от международната консултантска компания Interbrand на 20 октомври 2021 г., Samsung се класира на пето място по стойност на корпоративния бранд (74.6 млрд. щатски долара), а това е увеличение с 20% спрямо миналата година. Това се дължи на силните финансови резултати, които се върнаха към нивата преди пандемията. Ръстът на стойността на бранда тази година е 20%, а това е два пъти по-голямо увеличение от средното сред компаниите в ТОП 100 за 2021 г.
След като миналата година за първи път влезе в челната петица, Samsung запази позицията за втора година – а това е най-високият ръст на стойността на марката от 2013 г. насам.
Според Interbrand основните фактори, които изиграха решаваща роля за растежа на марката Samsung, бяха:
- Преходът на компанията към система за управление, ориентирана към клиента. Акцент в концепцията е утвърждаването на нов CX екип, който се фокусира върху оптимизиране на потребителското изживяване и важните за потребителите аспекти.
- Текущите усилия за устойчиво развитие, включително различни кампании в рамките на концепцията за корпоративна социална отговорност Together for Tomorrow! Enabling People, както и инициативи в цялата компания, които насърчават устойчивото развитие, като например използването на еко опаковки за телевизори и програмата Galaxy Upcycling.
- Представянето на иновативни продукти, включително Galaxy Z Flip3, гамата телевизори Neo QLED и домакинските уреди Bespoke.
- Водещата роля в развитието на съвременни технологии като например в сферата на изкуствения интелект (AI), 5G, автомобилостроенето и роботиката чрез последователна инвестиционна политика.
"Много е насърчаващо да наблюдаваме как Samsung Electronics влезе в ТОП 5 в света миналата година и след това, през настоящата година, постигна огромен двуцифрен ръст – това е най-големият ни скок в стойността на марката от 2013 г. насам. Ще продължаваме да използваме нашия модел на управление, ориентиран към клиентите, за да се вслушваме в тях и да удовлетворяваме потребностите им. По този начин ще оправдаем огромната подкрепа, която получаваме от тях по целия свят", коментира YH Lee, CMO на Samsung Electronics.
Interbrand оценява стойността на корпоративната марка въз основа на цялостен анализ на множество фактори, включително финансови резултати, влияние на марката върху решението за покупка и конкурентоспособността.
Междувременно на 12 октомври 2021 г. за втора поредна година Samsung бе класиран на първо място от Forbes в класацията за най-добрите работодатели в света (World's Best Employers 2021). Като глобална организация със служители и дейности по целия свят Samsung отново бе избран за работодател номер едно.
Всяка година Forbes провежда изследване сред около 150 000 служители от 58 държави, работещи за компании, които оперират в различни държави или региони. Тази година класацията е и на база удовлетвореността на служителите от работодателите си в условия на епидемия от COVID-19. Сред факторите в изследването са още оценка на база имиджа, икономическото влияние, развитие на талантите, равенство между половете и социална отговорност.
Снимки: Samsung/Interbrand/Shutterstock