Текст: Тони Димитров.

Aston Martin е компания, която не се нуждае от представяне всеки почитател на красивите и бързи автомобили е запознат добре с нея. Британската автомобилна икона не престава да радва феновете си с нови модели и да затвърждава мястото си сред производителите на качествени спортни и луксозни автомобили. Новата изненада с логото на марката се нарича V12 Vantage RS Concept и определено може да се класифицира като приятна.

Наименованието на модела говори много за него става ясно че това е концептуален автомобил, има нещо общо с небезизвестния Vantage и разполага с могъщ 12-цилиндров двигател...

Премиерата на концепцията бе част от откриването на новия дизайн център на Aston Martin в Уоруикшайър, Великобритания. В речта си пред многобройната аудитория на събитието, президентът на компанията Улрих Бец отчете факта, че през последните пет години Aston Martin са доказали, че умеят да проектират отлични концептуални автомобили, и V12 Vantage RS е поредното успешно попадение в тази насока. Той увери присъстващите, че отзивите за моделът ще послужат при бъдещите проекти на компанията, а е възможно и при голям интерес да бъде произведена лимитирана серия от него, предназначена за истински ценители.

Aston Martin V12 Vantage RS е базиран върху спортното купе V8 Vantage, като е запазило елегантните линии и отличната аеродинамика. Обновеният дизайн обаче сочи недвусмислено основната цел на концепцията performance-ът, или казано на български състезателни възможности. Карбонов преден спойлер, съчетан с впечатляваща въздушна решетка и характерните за марката отвори за въздух на предните калници са първите детайли, които се набиват на очи. Предният капак, освен че е карбонов, е осеян с допълнителни отвори за въздух, подсказващи мощта на двигателя, намиращ се под тях, а в задната част, върху багажника е разположен автоматичен спойлер, който се вдига при висока скорост, за да подобри стабилността на автомобила. Акцентите в задната част на купето са стилните кристални светлини и масивният карбонов панел, в който са интегрирани изходите на ауспусите. Като цяло екстериорът представлява пример за отлично съчетание на красив дизайн и висока функционалност, съобразени със спортния характер на модела.

Интериорът също е умело съчетание, но този път на привидно несъвместими характеристики. Състезателен дух витае силно в салона спортни седалки с четириточкови предпазни колани, къс скоростен лост, метални педали, семпли аналогови контролни уреди и карбон много карбон. От друга страна обаче усещането за лукс също е изключително силно - почти целият интериор е облицован с висококачествена кожа, включително таблото, воланът и скоростният лост, а изпълнението е в тъмни цветове, придаващи допълнително чувство на комфорт и уют. Интересен елемент е изнесеният вляво от шофьора лост за ръчната спирачка.

Но не за да спира, а да се движи с бясна скорост е предназначен V12 Vantage RS и основна заслуга за това има сърцето му 6-литровият 12-цилиндров агрегат с максимална мощност 600 к. с. Заимстван директно от състезателните автомобили на компанията, той притежава редица технологични постижения, осигуряващи му максимален въртящ момент 690 Nm при 5000 об/мин. Със съотношението си мощност/тегло от впечатляващите 375 к. с. на 1 тон, V12 Vantage RS се явява най-бързо ускоряващият автомобил на Aston Martin. Постижението му в тази насока е 4 сек. от 0-100 км/ч и 8.5 сек. от 0-160 км/ч.

Представянето на концептуалното купе представлява достоен завършек на една суперуспешна година за британската компания. Да си припомним, че през 2007 година на бял свят се появиха два забележителни автомобила Aston Martin DBS и Vantage Roadster, а за 2008 компанията подготвя премиерите на два special edition модели - DB9 LM и V8 Vantage N400, чрез които ще се отбележат успехите на Aston Martin на престижните надпревари Le Mans и Nurburgring.

Тагове: