Uber е претърпяла мащабна кибератака през октомври 2016 година, в следствие на която са изтекли поверителни данни на 57 милиона клиенти и шофьори на компанията, разкрива доклад на Bloomberg. Още по-притеснителното е, че Uber умишлено е прикрила хакерската атака. Бившият главен изпълнителен директор Травис Каланик е бил информиран за атаката точно един месец след разкритието. Това дори е било скрито от главния служител по сигурността Джо Съливан.
Компанията твърди, че е платила на хакерите откуп от 100 000 щатски долара, за да изтрият данните, и е решила да не оповестява това пред медии или регулатори. "Нищо от това не би трябвало да се случи и аз няма да се извинявам за това", заяви настоящият главен изпълнителен директор Дара Косровшахи, която замени Каланик през септември, пише в изявление компанията. Uber съобщи, че се е отказала да идентифицира нападателите.
При хакването са извлечени имена, имейл адреси и телефонни номера на повече от 50 милиона Uber клиенти от цял свят, а данните на повече от 7 милиона Uber шофьори са били откраднати, включително номерата на шофьорските книжки. Бордът на директорите на Uber започна разследване на екипа на Съливан през миналия месец, което доведе до разкриване на хака и неговото прикриване.
"От момента на инцидента ние предприехме незабавни мерки за осигуряване на данните и затворихме достъпа до данните. Реализирахме и мерки за сигурност, за да ограничим достъпа до нашите клауд-базирани профили", обяснява Косровшахи. "Въпреки че не можем да заличим миналото, аз мога да се ангажирам от името на всеки служител на Uber да кажа, че ние се учим от грешките си."