Щатът Вашингтон заведе дело срещу технологичните гиганти Facebook и Google за прилагането на неправомерни политически реклами през последните пет години. В две отделни съдебни дела компаниите ще отговарят на обвинения, че не са разкрили кой купува политическите реклами, показвани на платформите им – нещо, което се изисква по закон само и единствено в щата Вашингтон. Законът е от 1970 година – от време, когато очевидно дигиталната епоха още е била далеч, но продължава да брои Google и Facebook като „комерсиални рекламодатели“. Така пазенето на тайна относно това, кой плаща за политическите им реклами, ги прави закононарушители.

Боб Фъргюсън, главен прокурор на щат Вашингтон

Според главния прокурор на щата, Боб Фъргюсън, въпросният закон се отнася до всички рекламодатели, независимо дали са малка фирма или огромна корпорация. Той подчерта, че жителите на Вашингтон имат право да знаят кой плаща политическите кампании, показвани на платформите. Според Reuters подобен закон има и в Сиатъл, но до момента властите там не са се включили в завеждането на съдебно дело. От Google вече отговориха, че държат на прозрачността в рекламите си с политическа насоченост, че вече разглеждат оплакването и скоро ще разговарят лично с главния прокурор. От Facebook изявлението до момента (направено от Роб Летърн) е свързано с уверения за взети мерки за нов стандарт за дигитална прозрачност. Той казa и чe Вашингтон повдигат важни въпроси, които трябва да се разрешат своевременно.

Още от Social