Gallery "5992"
Най-влиятелната компания в света за 2008 г. е американската Apple, показва класация на списание Business Week. Годишните приходи на базираната в Калифорния фирма са в размер на 24 млрд. долара. Тя печели все повече популярност с невижданите си нововъведения - тънки лаптопи, iPod, iTunes и революционните App-Store u iPhone. От последния са продадени над 13 милиона за 18 месеца.Второто място в класацията е за Unilever c приходи от 52 млрд. долара. Успешната й стратегия е наложена още преди 25 години от индийската дъщерна фирма Hindustan Lever. Тъй като много от продуктите били недостъпни за обикновените индийци, компанията измислила малките опаковки от една доза - те не излизали по-евтино като съотношение цена-количество, но били единственият начин и по-бедните да се докоснат до марката. Преди три години Unilever построи безплатна обществена пералня в най-голямото гето на Сан Пауло, която нарече Ото (на своя марка прах за пране). Днес компанията държи 70% от пазара на прахове за пране в Бразилия, при положение че цените им са с 20% по-високи от тази на Ariel на Procter & Gamble.
Третата позиция заема JPMorgan Chase. Благодарение на консервативната политика на своя изпълнителен директор Джейми Деймън трезорът успя да остане настрана от риска на ипотечното кредитиране, който повлече много банки. Освен това Деймън е известен и с това, че не плаща за излишни неща - в JPMorgan няма безплатни абонаменти за вестници и списания за служители.
Четвърта е Wal-Mart, която натрупа популярност с т.нар, зелена вълна.
През ноември компанията обяви, че чуждестранните доставчици трябва да увеличат енергоефективността си с 20%. Изискванията се повишиха особено спрямо Китай, най-големия замърсител в света. News Corp. също се нарежда на предните места в списъка на най-влиятелните компании. И няма как да отсъства, като се има предвид, че притежава Fox News, Wall Street Journal и дори MySpace.com.
В Ton 10 е и японският автогигант Toyota c годишни приходи от 283 млрд. долара. Тайното оръжие на корпорацията е, че технологиите й се използват в различни области -от минната индустрия до търговията. На седмо място е Saudi Aramco, която е най-големият производител на петрол и контролира около 10% от световните доставки. След нея по влиятелност е базираната в Сейнт Луис Monsanto. Компанията направи революция през 1996 г., когато въведе генномодифицираните култури.
Деветото място е за китайската Huawei, която създава хендсфри, слушалки и други аксесоари в телекомуникациите, а десета е Google.
Всяка секунда само в САЩ над 3000 души използват търсачката, като могат да се търсят резултати на 119 езика, включително Klingon (от Star Trek).
Коментари (0)