Американското списание Consumer Reports, публикува информация относно какво в действителност споделят потребителите в социалните мрежи и най-вече във Facebook. Оказва се, че въпреки предоставените възможности за защита на профила, около 13 милиона от американските потребители не се възползват от тях. Големият брой незащитени профили се дължи на незнание как да бъдат активирани опциите или нежелание за ползването им.

Резултатите от проучването показват, че 4,8 млн потребители са споделяли информация за това къде и какво ще правят в точно определен ден, което уведомява недоброжелателите кога домовете им ще бъдат необитаеми. Това е най-срещаната несъобразителност от страна на Facebook феновете. Също така, голяма част от тях – 4,7 млн, са харесали съдържания на страници, свързани със здравословни проблеми и лечения. На пръв поглед това изглежда незначително, но може да бъде използвано в ущърб на потребителя от застрахователните компании.

Близо 9% от 150 милиона американски профила в социалната мрежа дават лична информация. Това оказва своите последствия, като резултатите за тормоз, измами и неправомерно влизане в чужди профили, са се увеличили с 30% в сравнение с миналата година. Въпреки постоянните обновления по защитните функции на платформата, едва 37% от потребителите ги използват.

Списанието публикува и списък с най-често срещаната информация, която хората споделят в социалната мрежа:

  • 39,3 млн са посочили друг член на семейството;
  • 20,4 млн са добавили рождена дата и година;
  • 7,7 млн са харесали страници с религиозно съдържание;
  • 4,6 млн споделят интимния си живот на стената си.

Тагове: