Научно изследване доказа, че видео игрите повишават креативността при 12-годишните деца. То е част от проекта „Деца и технологии“ на Мичиганския щатски университет в САЩ. Групата учени, които работят по него, всъщност се опитват да открият връзката между технологиите и творческото мислене. Те установяват обаче, че смартфоните, компютрите и интернет не повишават креативните способности, за разлика от компютърните, конзолните и мобилните игри. След като поиграят, 12-годишните, които участват в тестовете, демонстрират ясен скок в своята креативност.

 

В изследването участват 491 деца, които играят на Need for Speed, The Legend of Zelda, Madden NFL Football, Super Smash Brothers, Animal Crossing, Half-Life 2, Spider Solitaire и няколко Star Wars гейм заглавия. Всяко дете е подложено на т.нар. тест за креативно мислене на Торанс. Малчуганите трябва да нарисуват „интересна и вълнуваща“ картина, като използват предварително отпечатана на листа фигура. След това те трябва да напишат история по картинката и да дадат заглавия както на рисунката, така и на своя разказ. Оказва се, че полът и расата на децата, както и жанрът на играта нямат отношение към положителния скок в творческото мислене. Учените обаче са установили, че момчетата предпочитат спортните заглавия и тези с насилие, докато момичетата харесват повече игри, в които играчът трябва да взаимодейства с компютърно генерираните персонажи.

Тагове: