Маркетинговата компания IDC излезе със свой доклад за китайския пазар на смартфони през 2019 г. Според статистиката пазарът се е свил с още 7.5% през 2019 г. в сравнение с 2018 г., което е спад за трета поредна година и 11-о тримесечие поред.

През второто тримесечие на 2019 г. продажбите спаднаха с 15.6% спрямо предходната година, но Huawei успя не само да остане отгоре, но дори отчете 10.5% увеличение на вътрешните продажби в сравнение с Q4 2018. vivo и Oppo бяха като втори и трети по отношение на доставките, а Apple и Xiaomi заемат четвъртата и петата позиция. Всички, с изключение на Huawei, отбелязаха значителен спад в продажбите.

През цялата 2019 г. Huawei регистрира зашеметяващо увеличение на продажбите с 33.9%, докато за останалите конкуренти в топ 5 те намаляват. Xiaomi успя да си осигури четвъртото място и vivo надмина Oppo през 2019 г. IDC изтъква силното представяне на Huawei Mate 30 Pro и успешната марка iQOO на vivo като основни движещи фактори за пазарното представяне на Huawei и vivo през 2019 г. Изглежда, че конкурентната стратегия за ценообразуване на Apple също се отплаща, тъй като осигурява петата позиция.

В перспектива IDC допълва, че китайският пазар на смартфони ще бъде изправен пред поредното предизвикателство с епидемията от коронавирус, която не само ще повлияе на цялостното представяне на пазара през първото тримесечие на 2020 г., но и ще има дълготраен ефект през 2020 г.

Виж още: Motorola Razr: уникален, включително и като поправка (ВИДЕО)

 

Тагове: