Южнокорейската компания LG ще отговаря в съда по обвинение за това, че е продавала скъпи, но дефектни телефони и не е осигурявала адекватна поддръжка и ремонт за тях.

Заведеният колективен иск се отнася за флагманите LG G4 и LG V10, продадени между юли 2015 т. и октомври 2016 г. Групата потребители, завели делото, твърдят, че техните телефони са изпаднали без външна намеса в цикъл на забиване и рестартиране, който ги прави неизползваеми. В някои от случаите компанията е заменила телефоните, но новите бройки също били дефектни. В други случаи тя пък отказала да го направи заради изтекла гаранция.

И двата телефона били високобюджетни към момента на премиерата си, като LG G4 струвал около 630 долара, а по-мощният LG V10 – дори още повече, припомня CNET.

Според представените пред съда документи американският мобилен оператор Sprint бил уведомено от LG за потенциални дефекти и в двата модела, но въпреки това те се продавали, без потребителите да бъдат предупредени.

Ищците настояват за солидно обезщетение заради дефектните телефони, нарушената гаранция, нечестните бизнес практики, нарушаване правата на потребителите, нечестни продажби и неправомерно забогатяване.

 

Тагове: