Смартфон сегментът продължава да бъде безкрайно интересен. Най-новата статистика на Canaccord Genuity, споделена от Cnet, твърди, че 92% от оперативната печалба от продажби на смартфони през първото тримесечие на 2015 година отиват при Apple. Скокът на годишна база е повече от впечатляващ, тъй като през първото тримесечие на 2014 година процентите са 65.

Още по-интересно е, че Apple отговоря за едва 20% от всички продадени бройки в световен мащаб. Веднага след американската компания се нарежда Samsung с 15% от оперативната печалба на този сегмент. Ако вече се чудите защо процентите надхвърлят 100, причината е, че някои от останалите производители са излезли на нула, а други са отчели сериозни загуби.

Тук идва и мястото за логичния въпрос как Apple успява да постигне толкова висок процент. Причината е повече от ясна и много проста – по-високи цени, коментират от Cnet.

През 2014 година средната цена на iPhone в световен план е 624 долара. Средната цена на смартфоните с Android е 185 долара, пишат от Wall Street Journal, които се позоват на данни на анализаторската компания Strategy Analytics. Представянето на по-големите iPhone-и през миналата година дори е повишило средната цена до 659 долара.

Друга причина е, че на пазара има огромно разнообразие от модели с Android, които варират от изключително бюджетни апарати до такива, позиционирани в най-високия ценови клас. Apple предлага само един смартфон, въпреки че има налични няколко негови разновидности. По този начин компанията може да си позволи по-високи цени, тъй като телефоните й се различават от основните предложения на пазара.

Ще е интересно дали тази година Apple ще успее да надгради успеха, който постигна с iPhone 6 и iPhone 6 Plus. Една от основните причини беше дългото отлагане на по-големите дисплеи, но дали тази година производителят ще има достатъчно силен коз?

В нова реклама Apple твърди, че 99% от клиентите на компанията са удовлетворени

Тагове: