От Qualcomm разкриха дизайна на новите очила за виртуална реалност. Те използват най-новия чип Snapdragon 845, който беше официално представен през януари.
Очилата приличат много на всички останали на пазара, но тук има и някои ключови разлики. Освен на добрия процесор от Qualcomm, моделът залага на по-добри екрани от тези при конкурентните продукти. Очилата Snapdragon 845 VR ще разполагат с два екрана с разделителна способност 2400х2400 пиксела при 120 кадъра в секунда всеки. За сравнение можем да дадем HTC Vive Pro, чиито дисплеи имат разделителна способност 1400х1600 пиксела на око. Това е достатъчно голяма разлика, която ще даде резултат в много по-ясно и кристално изображение.
За да бъде усещането още по-приятно и пълно, от Qualcomm са вградили система (дело на Nvidia), която следи движението на очите. По този начин позволява да бъдат представени фокусните точки по-детайлно, като се намалява разделителната способност на периферното зрение. Освен за по-реалистично усещане, тази технология допринася и за оптимизиран разход на енергия и подобряване на производителността. Последната е изключително важна за такъв тип устройства, тъй като графиките, направени за виртуална реалност, са тежки и изискват добра оптимизация и добър хардуер. Тази технология не е много популярна в момента при VR очилата и се надяваме да бъде добре конфигурирана, за да се избегне ненужното замъгляване в ъглите на екраните с цел пестене на енергия.
Както при повечето VR продукти, така и тук има вградени камери. Те са общо четири, като две от тях са вътрешни, следящи движението на очите, и две са външни, монтирани в лицевата част на очилата. Обикновено тези камери служат за ориентация на движенията по време на употреба, ако устройството не се предлага с външни сензори, които да монтирате в помещението.
При тези очила те ще маркират реални обекти в мястото, в което използвате VR функцията, като целта е да се пресъздадат във виртуалната реалност, за да не се блъснете в мебелите си. Интересен е подходът за графично заместване на дадените обекти от реалния свят във виртуалната реалност. Тоест, ако в стаята, в която се намирате, има стол, той може да бъде пресъздаден като дърво, което трябва да заобиколите.
За да бъде цялото изпълнение гладко и безпроблемно, хедсетът разчита на добрия хардуер. В основата е процесор Qualcomm Kryo 385 в допълнение с графичния чип Adreno 630. Други ключови компоненти са вграденият микропроцесор за обработка на цифрови сигнали и процесорът за обработка на изображения Spectre 280. С помощта на този хардуер VR очилата могат да възпроизведат до четири милиона пиксела на око, твърдят от Qualcomm. Резултатът ще е кристална и качествена картина.
Повече информация очакваме по време на Световния мобилен конгрес в Барселона, който започва тази неделя.