Агенцията за социологически проучвания Нилсен за пореден път публикува резултатите от своето проучване на мобилния пазар в САЩ.  Както можете да видите на горното изображение (базирано на информация от октомври 2010), 29.7% от потребителите отвъд океана вече притежават смартфони, като скокът не е твърде значителен, спрямо последното обновление на статистиката. 

На първо място продължава да бъде iPhone с 27.9%, а плътно след него се движат RIM с 27.4%. Определено бихме могли да определим канадската компания, произвеждаща BlackBerry смартфоните губеща, тъй като само преди около десет месеца тя държеше 35% от пазара на смартфони в САЩ. 

Най-големият скок е за Android, който вече държи 22.7% от същия този пазар. Дялът на Windows Mobile продължава да спада, но все пак успява да запази учудващо високата стойност от 14%, по всяка вероятност базираща се на морално остарели устройства (все пак нови смартфони с Windows Mobile няма). Symbian, Linux дистрибуциите и Palm OS (включително WebOS) запълват останалата част от щатския пазар.  

Интересна е и графиката, представяща плановете за закупуване на смартфон. Потребителите, които никога не са притежавали смартфон, са най-склонни да започнат с Android, а тези, които вече са имали поне един, предпочитат iOS. 

Проучването показва също, че мъжете са по-добре ориентирани в това към каква мобилна платформа искат да преминат, спрямо жените. 

 

Тагове: