
Проучване доказа, че определяме профилната си снимка в социалните мрежи според културата ни. Хората от различните точки на света избират различни начини да се представят в социалната среда и това важи с пълна сила за комуникацията в интернет пространството.
Компанията за проучвания Research Digest направи сравнение между Facebook потребителите от САЩ и Тайван. След наблюдение върху техните профилни снимки и предпочитанията им, данните сочат че са налице големи различия, обусловени от културната палитра. Оказва се, че американците предпочитат по-близките кадри, фокусирани върху лицето им, докато тайванците харесват повече снимките от по-голямо разстояние, показващи обкръжаващата ги среда.
По отношение на изражението, американските профили са с широки, блестящи усмивки, докато в Тайван хората са по-спокойни и не изразяват много емоция с изражението си. При други проучвания се наблюдават същите резултати – културата е определяща за начина, по който се снимаме, и по който се представяме в публичното пространство.
Наблюдават се различия и в избора на профилни снимки при мъжете и жените. Най-основното различие е, че мъжете използват по-естествени снимки, но за сметка на това не сменят дълго време профилното изображение, докато жените го правят по-често.
Снимка: Данните на изображението са от Socialbakers.com