![HUAWEI FreeBuds Pro 4 – аудио-визуална естетика като никоя друга](https://hicomm.bg/uploads/articles/202502/78096/300-mainimage-huawei-freebuds-pro-4-audio-vizualna-estetika-kato-nikoya-druga.jpg)
Nvidia пусна нова бета версия на своя софтуер за RTX карти, която включва Neural Rendering и по този начин предлага поглед към потенциалното бъдеще на игрите. DLSS вече използва изкуствен интелект, за да мащабира игрите до по-високи резолюции и да генерира три допълнителни кадъра в секунда, но предстоящите ИИ шейдъри на Nvidia правят още една стъпка напред.
Един от акцентите в тези нови функции на изкуствения интелект се нарича RTX Neural Materials. Тази технология използва изкуствен интелект за компресиране на сложни материали и позволява те да бъдат рендирани до пет пъти по-бързо, което означава, че игрите могат да разчитат на много по-детайлни активи. Освен това RTX Mega Geometry преизчислява геометрията на обектите в реално време, за да позволи проследяване на пътя с по-висока резолюция и по този начин по-реалистично осветление.
RTX Neural Texture Compression, от друга страна, е проектирана да компресира хиляди текстури за по-малко от минута. Това може да намали използването на графична памет до една седма в сравнение с конвенционално компресираните текстури със същото качество.
Вграденият видеоклип от Compusemble показва компресирането на невронни текстури RTX в действие и илюстрира, че компресирането, базирано на изкуствен интелект, може ефективно да намали отпечатъка от паметта на модел 1440p с до 96% в сравнение с референтната текстура. Средната честота на кадрите обаче спада с 5,6%, тъй като компресирането на текстури изисква известна изчислителна производителност. При по-високи резолюции разликата в производителността нараства още повече. С 4K текстури средните FPS на Nvidia GeForce RTX 4090 се намаляват почти наполовина.
Въпреки това в игри, които чувствително страдат от много ограничената VRAM на графичните процесори като GeForce RTX 4060, това компресиране на текстури може да доведе до значително по-висока честота на кадрите. Тъй като невронната компресия на текстури се изчислява от тензорни ядра, производителността би трябвало да е по-добра при графичните карти GeForce RTX 5000 в сравнение с по-старите графични процесори.
Друга цел на комплекта RTX на Nvidia е да направи човешките персонажи в игрите толкова реалистични, че да са почти неразличими от истинските хора. За да постигне това, Nvidia комбинира растерни данни за лицето от снимки или изображения, генерирани от изкуствен интелект, с данни за 3D движенията, за да създаде възможно най-реалистичния модел. Според Nvidia обучението на такъв модел изисква хиляди снимки на реално лице, от всеки ъгъл и с всяка емоция, която трябва да бъде възпроизведена по-късно.
Снимка: Unsplash
Виж още: HUAWEI FreeBuds Pro 4 – аудио-визуална естетика като никоя друга