Според колегите от SlashGear причините за феноменалният успех на Apple таблета, въпреки жестоката конкуренция са основно три. 
На първо място – оригиналният бранд на продукта. Масата потребители не правят разлика между таблет и iPad. Всъщност когато си мислят за мобилно устройство от този тип те си представят iPad, а не таблет по принцип. Накратко тук говорим за добре познатият пазарен феномен при който името на конкретен продукт се превръща в нарицателно за всички продукти от подобен клас (като джакузи за горещите вани и Xerox за копирните апарати).

Втора причина: iTunes! Както повечето си продукти Apple не предлагат просто някаква модна джаджа, а цялостна платформа комбинираща хардуер и свързани услуги. Безспорно – iPad е единственият таблет на пазара зад който стои огромен, дигитален пазар за филми, ТВ шоу програми и музика.

Трета причина – във връзка с предходната: App Store. Ако просто търсите устройство за рутинни интернет задачи всеки таблет е достатъчно добър. Но Android екосистемата от приложения доказва ясно, че всяко ново устройство е точно толкова добро колкото добри и разнообразни са нещата които можете да вършите с него; начините по които то може да ви е полезно, по които може да го използвате. Тук огромното разнообразие от App Store програми са незаменимо предимство.

Извън изброените, наскоро един от най-големите конкуренти на Apple сам намери и две допълнителни предимства на новият им таблет пред тяхната собствена алтернатива. Според Samsung, Galaxy Tab 10.1 е „неадекватен” спрямо iPad 2. Компанията вижда недостатъците на Tab в две основни направления – по-тънкият корпус на iPad 2 и по-конкурентната му цена.

Тагове: