Собствена матрица
Fuji залагат на вътрешно разработен 16MP APS-C X-Trans CMOS сензор, който работи в съчетание с процесор EXR Processor Pro.


1080р
X-Pro1 може да заснема Full HD видео и разполага с mini-HDMI порт за извеждане на картина на по-голям дисплей.


Светлочувствителност
Можете да разчитате на светлочувствителност в диапазона ISO 200-6400 и на скорости до 1/4000 сек.


LCD с висока резолюция
Фотоапаратът се възползва от RGBW LCD дисплей с диагонал 3.0 инча и разделителна способност 1.23 млн. точки.


Хибриден визьор
Визьорът е от хибриден тип – оптичен и електронен, като се възползва от Dual-magnification за по-прецизна работа.


За обективите и байонета
Изцяло електронен байонет. Оптиката от серия XF включва новите XF 18mm F2 R, XF 35mm F1.4 R и XF 60mm F2.4 R Macro.


Властелинът на пръстените
Първокласните обективи разполагат с пръстен за апертурата и с поне един голям пръстен за ръчно фокусиране.

 


На изложението CES 2012 нямаше революции във фото- и видеотехниката. Бяха показани преди всичко нови модели в каталозите на водещите компания, основани върху подобрения на вече направени и добре известни разработки – това важи както за устройствата, предназначени за масовата публика, така и за професионалните. Като че ли едно от малкото изключения беше в каталога на Fujifilm, които показаха новия си безогледален фотоапарат X-Pro1. Той се очаква на световния пазар от края на февруари или началото на март.

Определено не за всеки

Както подсказва и самото име, моделът X-Pro1 е предназначен за професионалисти и фотографи ентусиасти, които снимат не просто като любители. В тази връзка и идва и цената на устройството. Тялото ще се предлага на препоръчителна цена от около 1700 щ. дол., а всеки от трите нови обектива, които ще се появят заедно със самия апарат, ще вървят средно по 600 долара. До края на годината компанията обещава да предложи още поне половин дузина обективи.

Разумно решение?

Първоначалните отзиви за новия продукт на Fujifilm са предимно положителни. Тази компания в момента е в позиция на догонваща в пазара на безогледалните фотоапарати и обявяването на модел, който е насочен за конкретна публика, е разумно маркетингово решение. Акцентът върху безогледално устройство също се посочва като стратегически оправдан. През изминалия месец фотографският свят се прости с една от култовите компании, допринесла много за индустрията. Една от сочените причини за банкрута на Kodak е именно тази, че не успя да се извоюва позиции в дигиталната епоха на фотографията – въпреки че Kodak се смята за компанията, поставила началото на цифровите снимки. Така че и в това отношение решението на Fujifilm може да допринесе за удържането на пазарния дял.

X-Pro1 прави впечатление с ретро дизайн. Бутоните за задния панел имат подобрена подредба, а менюто на дисплея е с табове.

 

Тагове: