Вече писахме, че Safari разширенията за блокиране на реклами в iOS 9 са изключително популярни. Успехът им надскочи дори най-смелите прогнози и, през последната седмица, три от петте най-сваляни приложения от App Store са именно за блокиране на реклами. Най-популярното от всички разширения, Peace на Марко Армент, вече не е онлайн.

Официалното си обяснение Армент публикува в личния си блог. Там той споделя, че Peace има повече негативни ефекти, отколкото позитивни. След като наблюдава огромния успех на приложението, той предпочита да го премахне от App Store и да върне сумата на на всеки потребител, който изяви желание. Apple прави изключение за него и ще връща парите директно, без да се налага одобрение, което означава, че практически всеки може да получи обезщетение.

В App Store остават редица други приложения за блокиране на реклами, включително такива, които не разчитат на услугата Ghostery. Докато тя изключва реклами и следящ софтуер от повечето сайтове, самото й разширение следи сходни типове активност, след което компанията ги продава на рекламодатели.

Прочетете още: Медии срещу читатели в блокирането на реклами.

Тагове: