„Сирма Солюшънс“ реализира договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по процедура BG161PO003-2.1.12 – „Покриване на международно признати стандарти и въвеждане на системи за управление в предприятията“ – с предмет „Внедряване на системи за управление на бизнеса“. Целта на проекта беше оптимизиране на работните процеси и управлението на производствения капитал на компанията, което е предпоставка за дългосрочни положителни ефекти върху производителността, себестойността на продукцията, приходите от дейност и печалбата на компанията.

В ИТ бизнеса основният производствен капитал са служителите на компанията – носители и създатели на знанието – а основният производствен процес е разработката на софтуер. В последните години, когато недостигът на образовани кадри е все по-осезаем, човешкият капитал става все по-ценен. Ако компанията не предприеме навременни стъпки и мерки, това води до забавяне ръста ѝ. Наемането и задържането на висококвалифицирани хора изисква целенасочени усилия и използване на нови подходи и стратегии. За да се подобри планирането, управлението и проследяването на финансовото представяне на служителите в компанията, ръководството на „Сирма Солюшънс“ взе стратегическо решение да се внедри системи за управление на бизнеса.

Дейностите по проекта включваха:

1. Внедряване на система за управление на човешките ресурси (ЧР);
2. Система за управление на грешки (bug tracking), проблеми (issue tracking) и управление на разработката на софтуерни проекти;
3. Система за споделяне на информация и сътрудничество.

 

Внедряването на информационна система за управление на човешките ресурси спомогна за:

• оптимизиране на процесите по наемането на персонал;
• оптимизиране на дейностите по планиране и контрол на изразходването на ресурсите;
• подобряване на процесите по атестации, обучение и кариерно развитие на персонала;
• повишаване на мотивация на служителите, на които се предоставят редовни възможности за изказване на мнението, справедлива оценка на представянето и планиране на професионалното развитие съвместно с мениджмънта на компанията;
• подобряване на информираността на висшия мениджмънт, което да способства адекватно делегиране и проследяване на изпълнението на оперативни задачи, както и да концентрира вниманието си върху стратегическото управление на компанията;
• постигане на хармонична работна среда с ясно поставени цели пред служителите на компанията и споделени стратегически цели.

Системата за управление на грешки (bug tracking), проблеми (issue tracking) и управление на разработката на софтуерни проекти, както и системата за управление на комуникацията и работата в екип са от изключителна важност при работата по аутсорсинг проекти (възложени от чужди компании, с които се работи в отдалечен режим). В такива проекти се налага клиентът да има пряк достъп до производствения процес. Двете споменати системи правят именно това. В този смисъл внедряването им помогна на компанията да увеличи  делът на приходи от износ.

Проектът постигна следните резултати:

• Подобри управлението и намали разходите за управление на ресурсите в компанията;
• Подобри производствения процес в компанията в частта на разработката на софтуер;
• Подобри производствения процес в компанията в частта на комуникация между екипи, бизнес развитие, маркетинг, управление на проекти;
• Намаление на времето за производство и подобрение на ефективността;
• Отбелязан е ръст в износа на компанията (първо полугодие на 2013 г. спрямо 2010 г.);
• Увеличение на приходите на компанията;
• Увеличение на броя клиенти на компанията със запазена средна доходоносност на клиент.

Тагове: