
Сирма Солюшънс реализира договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по процедура BG161PO003-2.1.12 „Покриване на международно признати стандарти и въвеждане на системи за управление в предприятията” с предмет „Внедряване на системи за управление на бизнеса“. Целта на проекта беше оптимизиране на работните процеси и управлението на производствения капитал на компанията.
Сирма Солюшънс е проектно ориентирана организация. Всеки проект се изпълнява от екип специалисти, в чийто състав влизат ръководител проект, бизнес анализатор, системен архитект, разработчици, тестери, документалисти. Всички те се нуждаят от инструменти за съвместна работа и начин на управление на работния процес.
Един от основните проблеми, спъващ ефективната работа, е управлението на грешките и цялостното управление на процеса на разработка на софтуерен код. След създаването на софтуерения код се провеждат тестове, а резултатите от тестовете и всякакви проблеми трябва да се впишат в система, която да позволява ефективно управление на този процес. В тази връзка системата за подобрение в управлението на технологичния процес и по-бързото разрешаване на бъгове и проблеми по даден проект е решението, от което компанията имаше нужда.
С нейното внедряване се постигна:
• оптимизира се процесът по тестване и разработка на софтуер, което доведе до снижаване на разходите за производство;
• подобриха се контролът и отчетността. Това позволи на ръководството да прави по-добри прогнози и да взима по-информирани решения за бизнес стратегиите на предприятието;
• повиши се удовлетвореността на клиентите, които имат пряк досег и участие в процеса на разработка на софтуер, тестване и др.;
• подобри се управлението и отчитането на ресурсите (хора и време), разпределени по конкретния проект. Това доведе до по-реална представа за заетостта на персонала, бюджетирането на разходите за персонал, приходите по проектите и съотнасянето на отделни разходи към отделни проекти;
• намали се времето на производствения процес, а от там и разходите за производство.
Друго основно предизвикателство е оптимизирането на работата в отдела за бизнес развитие, продажби и маркетинг. Тук се осъществяват всички маркетингови и бизнес инициативи, целящи намирането на нови клиенти и пазари, разширение на бизнеса, генериране на нови бизнес идеи, комуникация с настоящи и потенциални клиенти и партньори. Често срещан проблем е липсата на координация и комуникация между отделните хора в екипа. Това води до загуба на ресурс, липса на ефективност, рефлектира върху имиджа на компанията. Затова се налага внедряването на информационна система/платформа, която да осигурява добра комуникация, наличие на място за споделяне на документи, съвместна работа по документи, споделяне и обсъждане на идеи, екипна работа е особено ясно дефинирана. Тази система осигури единна среда за колаборация – създаване и споделяне на съдържание - файлове, спецификации, диаграми, проекти.
Въвеждането на системата за споделяне на информация и сътрудничество доведе до следните положителни ефекти върху дейността на компанията:
• подобри комуникацията в екипа по бизнес развитие и продажби, както и в цялата компания;
• подобри управлението на комуникацията с клиенти;
• постигна се по-добра организация на рекламните и маркетингови активности, вкл. документи, дейности, процеси и т.н.;
• повиши се ефективността и кооперативността на екипа по бизнес развитие и продажби;
• предприетите стъпки се отразиха върху подобряване имиджа на Сирма Солюшънс като работодател, което е допълнителен актив при набирането на квалифицирана работна ръка.
Икономическият ефект от реализиране на дейностите на проекта са подобрено кратко- и средносрочно управление на ресурсите, по-ниско текучество на служителите, по-висока мотивация и по-висока производителност и съответно по-високи маржове на печалба за компанията.