Телекомуникационният оператор blizoo представи новия си Мрежови център за наблюдение (НОК). Този център е звеното, което следи за изправността на националните мрежи на blizoo в България и Македония. Екипът работи 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата и 365 дни в годината. Инвестицията в НОК и неговата инфраструктура възлиза над 2 млн. лева.
Г-н Ищван Полони, изпълнителен директор на blizoo, каза на представянето:
„Последователните инвестиции в най-модерните технологии дават добавена стойност на нашите потребители и развиват телекомуникационния пазар в страната. Това са основните ни цели – да доставим на клиентите ни възможно най-добрите услуги и обслужване, като постоянно поставяме нови, по-високи стандарти в нашата сфера.”
От един месец насам клиентите на blizoo имат по-високи скорости на достъп до интернет (абсолютният минимум е 15 kbps), а телевизионните канали от още по-рано се излъчват без компресия. Новият НОК разполага с високотехнологични системи за мониторинг на Hewlett Packard, които регистрират и сигнализират за проблеми, както на локално ниво за конкретно населено място, така и за такива, които засягат даден регион или по-голяма част от националната мрежа.
Системата е произведена и интегрирана от лидера в този сегмент Evertz и изобразява в реално време всичките телевизионни канали на blizoo върху стена от пет професионални плазмени монитора. Дежурните оператори в НОК сa отговорни за осигуряване нормалната работа на опорното мрежовото оборудване, свързаността в мрежата, всички сървъри, основното и резервирано захранване, климатизацията на помещенията, качеството на всички телевизионни и радио канали, гласовите и интернет услуги, както и множеството специфични услуги на корпоративните клиенти. Съчетанието на тези системи с навременната реакция на дежурните оператори в НОК и ескалационните процедури на работа довеждат blizoo до нивото на водещите в САЩ и Европа ТВ оператори по отношение на наблюдението и контрола на ТВ услугите.