Късно снощи в Пало Алто се състоя ежегодната Конференция за развитие на технологиите 2016, на която присъстваха всички топ мениджъри на технологичните гиганти като Apple, Samsung, Google, HTC и други. Ние от HiComm, разбира се, присъствахме на събитието и видяхме всичко с очите и клавиатурите си. Тази година успяхме да стигнем до важното събитие, тъй като колегата Илия Темелков в момента е в Сан Франциско, за да отразява Build 2016.

Първи на сцената се появи изпълнителният директор на Apple Тим Кук, който благодари на избраните медии за присъствието. Кук заяви, че ще намали драстично цените на всички продукти на компанията, защото миналата седмица осъзнал, че те са ужасно надценени. Наследникът на Джобс се оплака от медиите заради това, че отразяват новини, свързани с реалната цена на iPhone, която е около 250 долара. Според него това е променило нагласите на потребителите и те не искат вече да плащат баснословни суми за iPhone. Поради тази причина той реши всички модели iPhone да започват от цени от 260 долара, за да може с 10-те долара да си купи нещо. 

 

 

Кук бе категоричен, че това няма да промени вижданията на компанията. От Apple все още вярват, че 16 GB са предостатъчни за обикновения потребител, но за да го докажат на всички зложелатели, ще пуснат и версии с 4 GB вградена памет, при това на същата достъпна цена от 260 долара. Като друга причина за намаляването на цените Кук изтъкна и това, че на Apple й е омръзнало да плаща на медии за позитивно отразяване. Въпреки това той ни увери, че бюджетът от 5 милиона евро на месец за реклама и маркетинг в HiComm няма да бъде намаляван.

Втори на конференцията се изказа председателят на Alphabet Ерик Шмид. Той също обяви много промени в дъщерната компания Google. Шмид каза, че му е омръзнало да обвиняват компанията, че следи потребителите постоянно и заради това премахва изцяло рекламите от всички свои продукти. Сега гигантът ще започне да разчита на платени приложения и услуги. 

 

 

За разлика от Кук, Шмид не смята, че Nexus телефоните са надценени, а точно обратното. Според него не е нормално смартфоните да са толкова достъпни, защото така всеки може да си ги купи и се губи чувството за ексклузивност. Точно поради тази причина Google ще представи нови модели Nexus: 

Nexus Gold Edition - със златна пластмаса на цена от 6500 долара. 

Nexus First Edition - вариант за любители с Android 2.2 Froyo. Цената му ще е "около 12000 щатски долара", защото "кефът няма цена". 

 

Nexus Rose Gold Special Limited Edition - вариант, който ще покаже на конкуренцията, че спецификациите наистина нямат значение. Той ще предложи едноядрен процесор, 1.2-мегапикселова камера, цветен TFТ дисплей, писалка Nexus Exclusive Edition, 256 MB RAM и хардуерна клавиатура. Цената му не е ясна, но потребителите ще трябва да подпишат договор за лоялност, според който те са длъжни да плащат месечно каквато цена Google поиска, за да продължат ползването на това бижу. 

От Samsung също планират промени в дизайна на телефоните си. Корейската фирма ще прекрати използването на всякакъв метал в телефоните си, за да отговори на новата eco-friendy политика на Apple.

 

 

"Пластмасата е най-върховният материал и никой не може да го стигне", заявиха от фирмата. Освен това те ще стартират и редица съдебни дела срещу Apple заради това, че са им откраднали идеята за огъващ се телефон. "Samsung държи да припомни на Apple, че пластмасата се огъва много отдавна, а освен това се топи, драска и бели. В никакъв случай няма да им позволим да твърдят, че те са измислили Bendgate", категорични бяха от компанията. 

HTC от друга страна обясни, че тази година ще смени маркетинговата си стратегия само 2 пъти. Тази година ще се налагат само скъпите модели, защото "никой не го интересуват спецификациите, само марката е важна". 

През последния час на конференцията на сцената кацнаха и други шефове.

Марк Зукърбърг обяви, че Facebook е най-великата социална мрежа и ще лобира усилено, за да забрани Twitter. "Какво като са измислили хаштаговете? Та ние ги внедрихме за един ден, от Twitter няма смисъл", каза той.

От Snapchat заявиха, че голите снимки на тийнейджърите, които те разменят, са напълно легални и, че ще създадат специална "стена на срама", където ще публикуват най-скандалните изображения. 

Последна на сцената излезе Мариса Майер от Yahoo, която заяви, че нейната компания ще фалира, след което си тръгна.

Прочетете: Google празнува 1 април с Plastic - първият реален VR сет

П.С. Честит първи април!

Тагове:
Още от Social