OLX България днес обяви резултатите си за 2017 г., които показват, че продължава да е водещата онлайн платформа за обяви в страната. Компанията отчита ръст във всички основни показатели през изминалата година, като изглежда стартът на Facebook Marketplace няма съществено влияние върху бизнеса ѝ. По данни на OLX платформата е предпочитан канал за продажба от 63% от потребителите, докато Facebook групите са на второ място с 12%, а Facebook Marketplace е с едва 6% предпочитание. При покупките ситуацията е силно подобна - 55% избират OLX, Facebook групите са предпочитани от 14%, а челната тройка се затваря от Bazar.bg с 9%, като тук Facebook Marketplace е в сферата на статистическата грешка.

Това съвсем не изчерпва постиженията на OLX, като компанията затвърждава пазарната си доминация с ръст от 7% при активните потребители на дневна база. Освен това има 13% ръст при потенциалните купувачи и 25.5% при потребителите на мобилното приложение. Компанията отчита и над 300 хил. нови регистрации през 2017, с което общият им брой достига до над 2.3 млн. Най-важното подобрение е това при обявите, които получават запитване в рамките на седмица след публикация, което OLX нарича “ликвидност на обявите”, като там ръстът е 27%.

Най-популярните смартфони в OLX са iPhone и Samsung

Колкото до поведението на потребителите, водещите категории по търсене са “автомобили и авточасти”, “електроника” и най-вече мобилни телефони, както и “автоаксесоари и уреди за навигация”. В същото време най-предлаганите стоки са в категориите “мода”, “за бебето и детето”, “електроника”. В електрониката най-търсени са смартфоните, като там най-популярните брандове са iPhone и Samsung. Има и повишено търсене на имоти по Черноморието, както и повече обяви за работа в София-град, макар че сезонните работни места по Черноморието отново са сред най-публикуваните.

Плановете на компанията са през 2018 да продължава развитието на мобилните си продукти. Това е продиктувано от продължаващата им популярност като през 2017 г. Публикувани са близо 2.4 млн. обяви от мобилен телефон спрямо 1.7 млн. от десктоп. Друг фокус за OLX ще е подобряване на структурата на категориите и улесняване на търсенето.