Италианският Холивуд – киностудиото Cinecitta в Рим – беше домакин на грандиозно събитие, на което компанията Toshiba представи новите модели на потребителската си електроника. Бяха показани забележителни устройства – няколко серии телевизори, преносими компютри, видеокамери, памети и твърди дискове, мултимедийни плейъри, а беше демонстрирана и онлайн услугата Toshiba Places.

Toshiba 55ZL1Журналисти от целия свят, включително от HiComm като представители за нашата страна, имаха възможност лично да се уверят в качествата на показаната техника. Особено впечатление на гостите направиха стереоскопичните телевизори, които бяха три вида – всеки от тях залагаше на различна 3D технология и съответно попадаше в различен ценови клас.

Сред по-достъпните решения се открояваха моделите на серията VL. Ниската им цена се дължи на това, че са базирани на пасивната технология с поляризирани очила. Както отбелязаха домакините от Toshiba, тези „очила са евтини, тъй като са идентични с тези в кината, а това позволява да закупите по много от тях и да гледате спокойно с гости 3D филми в домашното си кино“.

Toshiba 55ZL1Флагманът сред телевизорите беше 55ZL1,

който е с LED панел и подсветка, разполагаща с 512 автономни зони на затъмнение. 55-инчовият шедьовър позволява гледането на 3D мултимедия с активни (shutter) очила и в реално време конвертира 2D в 3D видео.

Освен това е първият света, който се основава на революционния CEVO енджин – в сърцевината на този енджин е 7-ядрен процесор, гарантиращ безупречна картина, калибриране на панела в реално време в зависимост от условията на помещението.

CEVO има пряко отношение към бързата и безупречна работа на сензора за присъствие, сензора за разпознаване на лица и зареждането на предпочитани персонални настройки според това кой седи пред екрана.

Общото между Toshiba,
Yamaha и Jacob Jensen

Специално внимание беше обърнато на дизайна. Например моделът 55ZL1 разполага с вграден саундбар, разработен съвместно с Yamaha, всепризнати майстори сред аудиофилите. Самият телевизор е от фрезован алуминий и с линии и профил, консултирани с датския дизайнер Якоб Дженсен.

Не по-малко атрактивен беше прототипът на автостереоскопичен телевизор. От Toshiba бяха категорични, че времето, когато ще можем да гледаме 3D филми без очила, не е чак толкова далече, колкото се смяташе доскоро. Качествата на клиповете, демонстрирани на прототипа, макар да не бяха съвсем безупречни, до голяма степен потвърдиха мнението за бляскавото бъдеще на „безочилатото 3D“.

Автоматичното калибриране

Калибрирането на новите телевизори от Toshiba става с USB устройство, което автоматично анализира цветовете и осветеността и прави нужните настройки.

Лаптопи от ново измерение

P SeriesПреносимите компютри и нещата, които могат да се правят с тях, бяха друг акцент от програмата. Toshiba декларираха твърдото си намерение да запазят достъпните цени на масовата серия Satellite, като обаче я обогатят с процесори (Core i5 и i7) за по-висока производителност, актуални дискретни видеокарти от Nvidia и технологии... буквално за чудеса.

Един от новите модели от серията P, да речем, е със 17-инчов екран и HD+ резолюция. Ъгълът на видимост на дисплея конкурира този на първокласните телевизори и работи на честоти, поддържащи 3D образи. Самият лаптоп се предлага с необходимите очила. Със специален софтуер можете бързо и лесно да създавате триизмерни обекти и да им нанасяте фотореалистични текстури. За целта просто трябва да „сканирате“ с камерата на лаптопа даден модел – тоест да го снимате от няколко различни ъгли – а програмата прави всичко останало.

Toshiba Places

Toshiba PlacesОнлайн услугата Toshiba Places не е ограничена само за потребителите, използващи устройства на тази компания. Всъщност това е един богат портал, от който всеки абонат може да тегли безплатни материали или да закупува филми, игри, музика, софтуерни приложения...

Услугата е универсална – интегрирана връзка до нея имат както новите Smart-телевизори на Toshiba, така и Blu-ray плейърите и преносимите компютри на същата компания.

Пълни подробности за събитието, показаните модели и иновативни услуги очаквайте в майския брой на HiComm.

Тагове: