За трета поредна година Webit Congress превърна за два дни София в столица на дигиталната индустрия на Стария континент, събирайки топ специалистите от бранша в Централна и Източна Европа. Тази година конгресът бе 5 пъти по-мащабен, обедини 8 събития в едно и привлече повече от 5000 професионалисти от над 45 държави в Интер Експо Център - София на 26 и 27 октомври. 

 

И тази година най-посетеното и популярно място на форума бе Главната маркетинг сцена, напълно разпродадена още седмица преди събитието. Програмата започна с официално откриване пред 1300 специалисти от индустрията в региона и продължи с образователни лекции и дискусионни панели с лидери от Facebook, Google, Microsoft Advertising, eBay, PayPal, Yandex, Yahoo! и др. Бяха разкрити интересни факти и водещи данни за това, как се развива онлайн бизнесът на глобално и локално ниво, как се създават и управляват марките в социалните медии, как се продава ефективно онлайн, как се измерват резултатите от дигиталните кампании, как се прави ефективен мобилен маркетинг и много други.

 

Вечерта на 26 октомври се проведоха Първите Webit награди за ефективност в дигиталната индустрия в Централна и Източна Европа. Те отличиха най-успешните онлайн кампании в 12 категории сред участници от 22 страни. Единствената българска кампания победител е тази на Sociable! за създаването на конкурса за най-влиятелни хора на Webit. Престижните отличия бяха връчени специално от посланиците на Webit и представени от председателя на борда Ален Йоро, както и Пол Бърни и Пламен Русев, посланици за Полша, България, Унгария, Румъния, Словения. Освен тях награди връчиха и Едуард Опара – Пентаграм, Рик Кели – Facebook. Истински фурор в церемонията предизвика и Лиор Раз (Shpigler the Shark), чието видео със съвети към Facebook, Microsoft, Apple, Google и други световни гиганти стана едно от най-споделяните видеа в социалните мрежи. 

 

GamesVille бе друго ново събитие през първия ден на Webit Congress 2011 и се превърна в най-големия форум за интерактивни онлайн забавления в Централна и Източна Европа. Разработчици, рекламодатели, дистрибутори и инвеститори обсъдиха новите възможности и бъдещето на онлайн гейминг индустрията, а сред лекторите бяха представители на Travian, GameGenetics, XS software, Fish Labs Entertainment и други.

 

Тази година за първи път в рамките на форума се състоя и събитието Creative Lounge, посветено на дигиталния криейтив. То събра около 200 дизайнери и рекламодатели от региона. Сред лекторите бяха икони на рекламната и криейтив индустрията като Джейсън Литъл, творчески директор на Landor Associates Paris, Едуард Опара от Pentagram, Том Адамс, главен дигитален директор във FutureBrand Worldwide, Марвин Лиао от Yahoo и др. Разискваха се теми като използването на различни рекламни формати, процесът при създаване на идентичност, използването на приложения, необходимите предпоставки за една работна среда да провокира креативност и други.

 

Огромен интерес предизвика и безплатната част от програмата - т.нар. Отворени театри, които събираха над 350 човека на лекция, а за двата дни общо през тях преминаха над 4000 души. Сред разгледаните теми бяха cloud технологиите, развитието на мобилния маркетинг в България, измерването на ефективността на онлайн рекламите, а сред лекторите се открояваха имената на водещи мениджъри от Yandex, Нет Инфо, Инвестор.БГ, All Channels Communication Group и много други.

 

 

Тагове: