Някои смятат, че икономическата криза е поприключила в световен план. В България обаче, напук на данните, които твърдят, че няма криза, нещата май стоят по друг начин. Това сочи едномесечно проучване на независимата агенция CBN Pannoff, Stoytcheff & Cо, проведено в началото на 2011. То обхваща общността от малки компании в сектора на информационните и комуникационни технологии (ИКТ) в България. Ето ги и по-обезпокоителните данни от изследването:

 

  • интернет страниците на 109 малки ИКТ компании са спрели да работят за последните две години, 46 от тях през миналата 2010 г.;
  • 150 малки компании все още не са регистрирани в Търговския регистър.

 

Първото е знак за изтегляне от бизнеса, а второто – или за оттегляне, или за работа „на тъмно”. И в двата случая картинката за малкия бизнес не е никак розова. Коментарът на CBN е, че: „Този вид бизнес е представен от малки, гъвкави и иновативни ИКТ компании, които стоят най-близо до крайните индивидуални клиенти и малките бизнеси. За съжаление, вероятно са и първите, които са пострадали от свиващото се вече две години потребителско търсене в тези пазарни сегменти.”

 

 


Малки технологични компании по класификацията на CBN (или микро бизнес - по международните стандарти) са фирми с персонал под 10 човека и годишни приходи под 500 хил.лв. Има ги в общо 55 населени места. Данните на агенцията показват, че най-много от тях са базирани в София - 450, на второ място е Варна с 64, а третото място се държи от Пловдив с 60 представители. Общо 10 града в страната има с по над 10 малки ИКТ фирми.


 

Източник: CBN Pannoff, Stoytcheff & Cо

Тагове: