Компанията за проучвания eMarketer публикува прогнозата си за приходите от реклама на социалните мрежи. Предвижданията са през 2011 г. Twitter да достигне повече от троен ръст спрямо 2010 г. до 150 милиона долара приходи само от реклама, а през 2012 г. – 250 милиона долара. Очаква се по-голямата част от тази сума през настоящата година да дойде от щатски рекламодатели, а през 2012 г. – поне 10% от нея да са от международни клиенти. 

 

 

При Facebook нещата ще са дори още по-розови. Само за миналата година социалната мрежа с най-голям трафик и приходи е реализирала около 1,86 милиарда долара постъпления от реклама. eMarketer предполага, че през 2011 г. тази сума ще възлиза на 4,05 милиарда долара, а през 2012 г. – 8,09 милиарда долара.

 

За MySpace обаче картината не е розова. Прогнозата е някога популярната социална мрежа да преживее доста сериозен спад – от 288 милиона долара приходи през 2010 г. до 184 милиона долара през 2011 г. и 156 милиона през 2012 г.

 

Тагове: