
С мощност до 852 к.с. и авангарден технологичен пакет, разработен от Huawei, китайската луксозна марка Maextro току-що разкри най-новото си предложение в сегмента на ултралуксозните електрически автомобили Mercedes-Maybach EQS и Rolls-Royce Spectre. Това е изцяло новия Maextro S800.
Въпреки донякъде постоянния поток от нови китайски електромобили, които не се поддават на очакванията и заплашват да пренаредят глобалния ред на високопроходимите автомобили, полуремаркетата и почти всичко между тях, марки като Maybach, Rolls-Royce и дори Bentley изглеждат сравнително „сигурни“, в смисъл че стойността им се основава на нещо малко по-малко обективно от времената за обиколка или kW/километър.
Новият Huawei Maextro S800, показан за първи път като серия от визуализации в края на миналата година, изглежда е открил част от тайната на произлизащите от Хенри Ролс модели - и я е интегрирал в S800.
Преливащият се, блестящ таван от оптични влакна е създаден за първи път от Rolls-Royce преди повече от десетилетие, като се противопоставя на по-откритите и достъпни стъклени покриви, които стават популярни в по-високия клас автомобили. Huawei отива още по-далеч, добавяйки подобно блещукане не само на тавана, но и на дръжките на вратите и фаровете, които създават проекции, танцуващи около автомобила, когато го приближавате по улицата.
Финансово обезпечените купувачи ще могат да избират между EREV или „чисто“ електрическо задвижване с батерии, което осигурява между 480 и 852 конски сили. 32 ADAS сензора, включващи радар и лидар, допълват набор от камери, които анализират пътя пред автомобила и подават данни към системата за възприемане на пътя ADS на Huawei, която постоянно регулира разпределението на въртящия момент, компресията и отскока на окачването, както и предното и задното управление, за да осигури технологично шофьорско изживяване, което, както настоява Huawei, няма аналог.
Този дигитален шофьор е доста удобен и при влошаване на времето. Huawei твърди, че сензорният масив на Maextro може да му помогне да увеличи разстоянието на засичане при дъжд, мъгла и прах с 60% в сравнение с еталона, а забавянето е намалено с 40%.
В случай че сблъсъкът е неизбежен, автомобилът може да регулира позицията си, положението на седене, да вдигне прозорците и да отключи централното заключване, за да даде възможност на външна помощ да отвори вратите. След сблъсъка Maextro S800 превключва резервното захранване и също така се обажда за помощ.
И накрая, докладите сочат, че Maextro S800 поддържа високоволтова система 800V в някои модификации, подходяща за зареждане 6C, което означава, че може да се захранва с до 390 kW зарядна мощност, като зареждането на 66 kWh батерия във версията EREV (523 к.с.) от 10% до 80% отнема само 10,5 минути.
Maextro S800 ще влезе на китайския пазар през май тази година с ценови диапазон 1 - 1,5 млн. юана (около 135-205 000 долара).
Снимка: Huawei
Виж още: Учени препрограмираха генетичен код, за да създадат революционен синтетичен организъм