Днес Uber съобщи, че от няколко месеца на територията на Аризона оперират товарни камиони с автономно управление.

Компанията разполага с два главни транспортни центъра, в който пристигат превозни средства, но не споменават колко често, какво разстояние изминават и дали се налага намесата на шофьор в работата на товарния автомобил. Единствената подробност, която дават, е, че камионите са направили хиляди курсове към днешна дата и продължават.

Идеята е да се изгради транспортна мрежа, в която да оперират автономни превозни средства, които да вземат товар от една точка и да я закарат до трансферния център. За да се осъществява това, от Uber разчитат освен на самоуправлението и на помощен шофьор, който да се намеси, ако ситуацията започне да излиза извън контрол.



Когато самоуправляващата се машина стигне до трансферния център, обикновен камион с шофьор поема товара и го доставя до крайната точка, което ни навежда на мисълта, че системата не е пригодена да бъде пусната в употреба в градска среда.

Въпреки че това е практично решение и намалява умората при водачите на такива машини, тяхната функция остава незаменима и присъствието им е задължително, тъй като винаги може да се получи повреда или да се наложи човешка намеса.

Автономните камиони на Uber станаха реалност, след като през 2016 г. компанията придоби Otto - стартъпа, който произвеждаше такъв тип тежкотоварни превозни средства.