Компанията, която създаде електрически автобус, способен да се движи със 125 км/ч и да измине над 500 км, преди да се нуждае от презареждане, иска да направи градския транспорт още по-технологичен чрез автономни електрически автобуси. Съвместно с Университета в Невада Proterra стартира програма за автономно шофиране, която да подпомогне развитието на самоуправляващи се електрически автобуси в Рино.

Идеята е проста, но изпълнението е сложно отчасти защото автобусите Proterra трябва да обслужват гражданите и да отговарят на редица законови изисквания, различни от тези за личните автомобили. Ето защо главният изпълнителен директор на компанията казва, че автономните автобусни линии вероятно никога няма да се движат без човешки ко-пилот.

Проблемът е не доколко може да се вярва на автономния автобус да се движи безопасно, а доверието, което може да имаме на машината относно третирането на хора с увреждания. “Трябва ви истински човек, който да се грижи за хората”, каза изпълнителният директор на Proterra Райън Попъл.

“Все още не съм убеден в идеята, че един пътник с увреждане може да се качи на автономно превозно средство и машината да може да предвиди всяко възможно увреждане. Просто трябва да има някой, който да се увери, че пътниците се качват безопасно, да не говорим, когато става въпрос за деца.”

Но преди да разреши проблема с човешкия фактор, компанията трябва да разработи внимателно идеята за автономно шофиране. На този етап започва екипирането на електрическите автобуси на компанията със сензори, които могат да сканират улиците и да проверяват доколко автобусът може да открие трафик, пешеходци и пътници.