Както беше очаквано, след Hyundai и от Kia обявиха своя план за производство на електромобили. Според компанията до 2027 г. се очаква да се предлагат цели 14 модела, а до 2030 г. обемът на продажбите на този тип превозни средства да надмине 1.2 милиона бройки. Стратегията на автомобилния производител е изключително амбициозна, тъй като започва годината със 160 000 продажби и планира да увеличи темпа си пет пъти: до 807 000 бройки през 2026 г. и 1.2 милиона до 2030 г. За да постигне това, компанията трябва да представя поне по две нови електрически превозни средства всяка година, сред които ще бъдат и „специален електрически пикап и стратегически модел за развиващите се пазари“.

Но звездата на този план стана представената през ноември по време на автомобилното изложение в Лос Анджелис концепция SUV EV9. От Kia обещаха, че тя ще има функция за автономно управление, наричан за по-голямо улеснение Automode. Но за разлика от останалите в групата SUV EV9 определено впечатляваше с минималистичния си дизайн, 27-инчовия дисплей и разбира се - липсата на волан. Превозното средство се очаква да бъде с дължина около 5 метра, да ускорява до 100 км/ч за 5 минути и да изминава до 540 км с едно зареждане, като същевременно ви дава допълнителни 100 км пробег само с шест минути зареждане. Освен това автомобилът ще разполага с разнообразие от технологии за лесно актуализиране на софтуера. След като Automode дебютира в SUV EV9, функцията бързо ще бъде „разширена“ до цялата гама.

Всичко, което знаем досега за Automode, е, че това е „набор от технологии за автономно шофиране“, които ще включват функция Highway Driving Pilot, която работи сама, без намеса на водача в участъци от магистрала. Описанието се доближава до самостоятелно шофиране от ниво 3, нещо, което все още се предлага само от няколко автомобилни производители, така че ще е интересно да видим как Kia ще го приложат. Очаква се SUV EV9 да дебютира през 2023 година.

Снимки: Kia

Виж още: Sony и Honda в неочаквано партньорство за е-коли с PlayStation