Mercedes-Benz е известен с доста консервативните си високопроизводителни и луксозни автомобили, но от време на време през цялата си обширна история духът на компанията се отприщва и предлага някои диви концепции. Последните амбициозни усилия на автомобилната марка са въплътени в нейната изцяло електрическа линия. Някои от новите концепции на компанията са много изпреварили времето си, като новаторския автомобил Vision AVTR. Mercedes всъщност създаде прототип на AVTR само за да даде на феновете си истинско усещане за далечното бъдеще. Автомобилът се задвижва от четири отделни двигателя, позволяващи на всяко колело да се задвижва отделно. Освен всичко друго концепцията се движи странично, биологично се свързва със своя водач и се представя повече като жив обект, отколкото като превозно средство.

Друга нова концепция на Mercedes-Benz, която впечатлява с изключителни характеристики, е Vision EQXX. Автомобилният производител твърди, че EQXX ще има огромен пробег от 800 километра, когато е напълно зареден. Дизайнът съчетава лукс с визия за EV производителност. Mercedes добавя, че EQXX отдава почит на „изящното изкуство на аеродинамиката“ и прави паралели между новия модел и емблематичния C111 от 70-те години.

„За мен карането на кола означава пълна свобода“, казва Бруно Сако, легендарният автомобилен дизайнер и създател на C111. С максимална скорост от 240 километра в час и четирироторен двигател на Ванкел, ускоряващ от 0 до 100 само за 4.9 секунди, C111 във второто си издание, C111-II, беше свобода и още нещо.

Mercedes-Benz знаеше, че премества границите в дизайна, интериора и производителността с C111. Към днешна дата компанията все още нарича колата експериментално превозно средство. C111 имаше иновативна подсилена каросерия от фибростъкло, монтирана на пода от стоманена рамка: много уникален материал за използване, като се има предвид, че повечето автомобили през онези години бяха направени от стомана или други метали. Корпусът от фибростъкло придаде на C111 лекото тегло, от което се нуждаеше. Моделът беше разкрит по време на Международното автомобилно изложение във Франкфурт IAA през 1969 г. и изненада всички със своите крилати врати, наподобяващи чайка, двигател с мощност 345 конски сили и присъствие на супер спортни автомобили. Но мечтата за C111 няма да продължи дълго.

Автомобилният производител трябваше да убие мечтата за серийно производство на C111. Строга американска политика за емисиите, кризата с недостиг на гориво, която доведе до икономични автомобили, тенденции за по-безопасни автомобили, уникалната каросерия, двигателят на Ванкел, подчертан до максимума, и други проблеми решиха съдбата на превозното средство. Общо бяха построени едва 16 C111 в различни версии, включително C111-IV с 4.8-литров V-8 с двойно турбо, който достигна над 300 километра в час през 1979 г. Така C111 става призрак, легенда, мечта, която никога не превзема улиците. Все пак в някои случаи феновете могат да се зарадват с редки наблюдения на класиката в действие на пътя.

Снимка: Wikimedia/Wladyslaw

Виж ощеПодкарайте това Lamborghini до Марс (ВИДЕО)