Амортизацията е основният потребителски разход при закупуването на нов автомобил, току-що изваден от завода. Това винаги е било така, тъй като автомобилите обикновено губят значителна част от стойността си от момента на придобиването им. Това важи с още по-голяма сила за света на луксозните автомобили и двойно (тройно?) повече за електромобилите. Така че, когато Tesla пусна на пазара супер седана Model S Plaid за 140 000 долара с мощност 1020 конски сили, беше ясно, че стойността му ще падне като камък, но едва ли някой можеше да предвиди точно това ниво на спад, което изпита Кайл Конър от YouTube канала Out Of Spec.

Моделът S Plaid на Конър от 2022 г. струва 140 940 долара след закупуване на екстрите и данъците. Откакто автомобилът е доставен, той е изминал впечатляващите 37 191 мили. Неотдавнашен пост на Кайл в Twitter показва, че стойността на сделката с Tesla за обратно закупуване на автомобила е нищожните 46 400 долара. Само за две кратки години стойността на автомобила е намаляла с 94 540 долара, или 2.54 долара на миля в резултат на амортизацията.

Колите на Tesla са особено силно засегнати от амортизацията по редица причини. Основната от тях е, че Tesla продължава да намалява цените на своите автомобили, за да стимулира продажбите в напразни опити да постигне тримесечните си цели. Цената на Model S Plaid е спаднала до 89 990 долара, или с 26%.

Стойността на употребяваните автомобили Tesla се понижава отчасти защото все по-малко хора се интересуват от това да станат собственици на Tesla поради редицата противоречия, които съпътстват компанията и нейния собственик Илон Мъск.

Снимка: Unsplash

Виж още: PlayStation 4 като джобна конзола е нещо, с което ще искате да започнете новата седмица