Компанията ZeroAvia издигна във въздуха най-големия водородно-електрически самолет в света и направи крачка напред към устойчивата авиация. 19-местният двумоторен самолет Dornier 228, оборудван с прототип на водородно-електрическо задвижване, завърши 10-минутен полет от летище Котсуолд във Великобритания. Това беше част от проекта HyFlyer II: финансирана от правителството програма за научноизследователска и развойна дейност, чиято цел е да направи малките пътнически самолети по-добри за околната среда.
Силовото предаване се захранва с помощта на „сгъстен газообразен водород, произведен с електролизатор на място“. Конфигурацията за тестване включва две купчини горивни клетки и пакети литиево-йонни батерии, разположени в кабината за теста. Въпреки това за търговска употреба те биха се преместили във външно хранилище, за да направят място за сядане на пасажери. В допълнение батериите са съчетани със стандартен двигател Honeywell TPE-331 на дясното крило за допълнителна мощност по време на излитане и резервиране, свързано с безопасността.
ZeroAvia казва, че е на път да сертифицира технологията тази година с планове за търговски маршрути до 2025 г. Компанията също така работи върху програма за задвижване от 2-5 MW, която ще мащабира технологията за самолети до поддръжка на 90 места; целта е да се разшири и предлага самолети с тесен корпус през следващото десетилетие. Освен това Amazon инвестира в компанията като част от своя Climate Pledge Fund за нулев вреден отпечатък.
Снимка: ZeroAvia
Виж още: Вентилаторът на PS5 ще работи различно според нуждите на всяка игра