Японската компания Nissan има доста положителна новина в този иначе труден за нея момент, когато вече бившият шеф Карлос Гон е в затвора по обвинение в корупция. Симпатичният Nissan Leaf стана първата е-кола, постигнала 400 000 продажби. 

Това се случва малко повече от осем години след нейния дебют през декември 2010 г. В последно време търсенето на Nissan Leaf се увеличава. Компанията отбеляза 200 000 продадени бройки през декември 2015 г., което означава, че около половината oт собствениците на Nissan Leaf са си купили колата в последните три години.

Около 90 процента от тези продажби са концентрирани само в три региона. САЩ води с 90 000 продадени Nissan Leaf коли, в родната Япония са продадени 50 000 бройки, а по пътищата на Европа се движат още 40 000.

Със сигурност конкуренцията ще диша във врата на Nissan. През 2018 г. Tesla продаде 140 000 бройки от своя Model 3s, при това още преди по-евтиният модел от 35 000 долара да се появи на пазара. Като цяло представянето на Nissan Leaf може да се счита за олицетворение на отварянето на пазара към е-колите. Моделът започна като кола за онези, склонни на компромис, с ограничен пробег и бавно зареждане, но еволюира в удобен автомобил, оправящ се с лекота в града.

Имате нов геймърски лаптоп? Ето четири актуални игри, с които максимално ще му се изкефите! (ВИДЕО)