Първото и второ поколение Nissan GT-R се продаваше само четири години - от 1969 до 1973 г. Поколенията R32 до R34 обхващаха 13 години, от 1989-2002 г. Сегашното поколение R35, вече на 12 години, очевидно ще продължи свия производствен живот, надминавайки първите пет версии комбинирано. Много неща се случиха през последните десетина години, така че можем да очакваме значителни промени от следващия GT-R.

Филип Клайн, главния директор по планирането на Nissan, загатва за това, което се задава. Хибридният задвижващ механизъм не е изненадващ, тъй като за това се говори от години. Автономното шофиране обаче - особено това на пистата - ни кара да наострим уши.

Клайн казва: "Ние защитаваме спортния автомобил", което означава не само GT-R, а също старата Z-версия и целият този сегмент. Предизвикателствата при това са постоянно документирани като всички основни въпроси пред автомобилния бизнес: високи разходи за развитие, ниски продажби, по-строги регулации на емисиите.

Гарантирането, че GT-R остава един от "горещите и забавни за управление автомобили", е начинът, по който Клайн оправдава прехода към хибридизация.

"В крайна сметка бихме искали новите правила да не отнемат нищо от това колко забавно да управлявате такъв автомобил. Окончателното решение е далеч, така че ние сме на години от разкриването му. Все още работим усилено по различни опции."

Електрификацията може да помогне на GT-R да се представи още по-добре в неговото уникално положение. Купето вече е тежко и поставянето на електромотор на предния мост за оформяне на въртящия момент би опростило нещата и би могло да компенсира теглото на батерията. Кой наистина ще забележи още 100 килограма на GT-R?

Трябва да отбележим, че инженерите имат предвид сериозни автономни възможности. Един бъдещ самостоятелно управляван GT-R може да отведе пътниците си на високоскоростни обиколки, каквито днес не биха могли да изпитат.

"Харесва ми да се замисля за пробег на Нюрбургринг в своя GT-R, и да мога да избера една от известните исторически обиколки - като 7:08 с GT-R Nismo - и колата да поеме управлението."

"Нещо, което повечето хора никога не биха могли да постигнат, изведнъж става много достъпно," казва Клайн. За тези, които могат да си го позволят. Следващият GT-R звучи като специален модел, но няма да е евтин.