Компанията Archer е избрана за официален доставчик на въздушни таксита за Олимпийските и Параолимпийските игри в Лос Анджелис през 2028 г. Ако всичко е наред (едно много голямо „ако“), самолетите Midnight eVTOL на компанията ще превозват ВИП гости, фенове и официални лица до и от ключови обекти, като същевременно ще осигуряват подкрепа за службите за спешна помощ и сигурността, пише в съобщение за пресата.

Archer е един от по-сериозните играчи в зараждащата се сфера на въздушните таксита, като е една от двете компании, заедно с Joby Aviation, които получиха окончателните критерии за летателна годност (но не и окончателно сертифициране) от Федералната авиоционна администрация за своя самолет Midnight. Току-що бяха представени маршрути за потенциална услуга в Ню Йорк, а преди това бяха обявени предложените мрежи за въздушни таксита в Сан Франциско, Лос Анджелис и Чикаго.

Фактът, че Archer вече беше обявила плановете си за логистичен център в Лос Анджелис, вероятно е помогнал на каузата на компанията. Предложената от нея мрежа вече включваше ключови обекти в Лос Анджелис, включително стадиона в Ингълууд и Мемориалния колизеум в Лос Анджелис, както и международното летище в Лос Анджелис, Холивуд, Ориндж Каунти и Санта Моника.

Midnight е пилотирано електрическо въздушно такси, предназначено да превозва до четирима пътници, като произвежда по-малко шум и емисии от обикновен хеликоптер. С 12 накланящи се ротора, крило и опашка, той излита като хеликоптер, след което преминава в режим на пътуване, подобен на самолет, като задните ротори продължават да осигуряват подемна сила. Вертолетът разполага с усъвършенствани системи, които, както се надява Archer, ще му позволят да получи сертификат от регулатора със същото ниво на безопасност като търговските самолети.

Компанията е подкрепена и от големи авиационни имена, включително Fiat Chrysler и United Airlines, както и от оператори на фиксирани бази като Signature Aviation и Atlantic Aviation. Благодарение на всичко това компанията е вероятно в най-добра позиция сред всички участници в сектора на въздушните таксита, за да получи „типов сертификат“ от авиационната админстрация за превоз на пътници. Въпреки това получаването на такова одобрение за изцяло нов самолет вече е трудно и скъпо, да не говорим за такъв, който е от изцяло нова категория.

Снимка: Unsplash/Archer

Виж още: Квантовата симулация показва как реалността може да се срине като пясъчна кула