Купе-кабриолетите, базирани на популярни серийни модели, и до днес не се приемат еднозначно както от отделните купувачи, така и от големите пазари в Европа. За по-малките като българския може дори да се окаже по-интересно. В Renault са изпълнили стриктно рецептата за превръщането на последното поколение на популярния Megane в автомобил със свалящ се покрив. Откритата версия е запазила елегантните черти на оригинала, на пръв поглед само задницата е леко „наедряла” и естествено вместването на механизмите за сваляне и прибиране на стъкления покрив са отнели част от обема на багажника. Но това, заедно с нарасналото тегло на автомобила е част от неизбежните промени, които претърпяват купе-кабриолет версиите.


Настроение под открито небе

Ключовата дума при управлението на Renault Megane CC е „настроение”, като в повечето случаи измерителят на емоциите е в скалата на положителните стойности. Защо е така?
Най-малкото защото огромният (за размерите на автомобила) панорамен стъклен покрив осигурява допълнителна светлина и уникално усещане за шофиране под дъжда. Дори когато покривът е вдигнат, контактът с околната среда е налице.

Цялостният механизъм на подвижния покрив е дело на специа­лизираната компания Karmann, която го доставя като готов компонент в завода на Renault, където се сглобяват автомобилите Megane CC, а добавеното тегло не е толкова голямо, колкото бихте очаквали – 110 кг. Все пак става въпрос за стъклен покрив от две части, който е с електро-хидравлично задвижване.

Освен повечето светлина и настроение в купето Megane CC отговаря на още две много важ­ни изисквания за всеки масов кабриолет – добро задвижване и пространство на задните седалки.

Първото се осигурява от 1.4-лит­ров бензинов двигател с турбо и мощност 130 конски сили. Моторът е отлична илюстрация за правилната посока на т.нар. „даунсайзинг” при развитието на съвременните бензинови двигатели и демонстрира, че не му липсва нито въртящ момент, нито мощност дори и при по-динамично шофиране.


Удобство за четирима

Що се отнася до пространството на задните седалки, там спокойно могат да пътуват двама човека с нормален ръст, без да усетят надигащата се в тях клау­строфобия и да не слязат схванати от колата на финала на едно по-дълго пътешествие от София до морето. Един от пасажерите, пътувал отзад, дори определи пространството на задните седалки като „уютно”, а усещането за простор се допълва и от светлината, която навлиза през вече споменатия стъклен покрив.

А пътуването под открито небе е повече от приятно, стига да имате слънчеви очила и шапка, защото със свален покрив се изгаря много лесно. Препоръчително е да свалите покрива на слабо натоварен път, където може да си позволите да пътувате бавничко – с 50–60 км/ч, защото над 90 км/ч шумовете и завихрящите се въздушни струи стават много силни. Ако пътувате само двама, има решение и за спокойно шофиране при по-висока скорост – подвижен дефлектор, който закрива задните седалки и ви позволява да надхвърлите 120 км/ч, при това без особени притеснения.

Свалянето на стъкления покрив отнема 21 секунди, като операцията се извършва само когато автомобилът е неподвижен. Командата се подава с лостче, разположено близо до скоростния лост, а информацията за осъществяването на отварянето/затварянето на покрива излиза на арматурното табло. Сигурността тук е много важна и с нея не се прави компромис.

Типично по френски, конструкторите на Renault са заложили на максималния комфорт при пътуване – отлично оразмерен пътнически салон, достатъчно пространство за всяко от четирите места в купето, смислено подредени уреди около волана и по арматурното табло (използването на успешните решения от хечбек версията на Megane e очак­вано) и не на последно място – по-меко окачване. Но сметката на инженерите е точна – субективно поведението на автомобила се усеща като „по-меко”, но на практика няма компромис със стабилността и управляемостта в завой – поведението на Megane CC дори с по-висока скорост в поредица завои е предвидимо и лесно за контролиране.


Хай-тек

И като всеки по-скъп компактен модел Megane CC предлага сериозно оборудване, част от което е серийно: аудио система 3D Sound by Arkamys с Bluetooth функция, климатик, карта за достъп и стартиране на двигателя „свободни ръце”, кожа в тапицерията на седалките и т.н. Сателитната навигация обаче е екстра, но струва по-малко от 1000 лева, при това с 5.8-инчов екран, цветен, разбира се.

У нас купе-кабриолетите, изградени на базата на популярни масови модели, едва ли ще станат най-добре продаваните автомобили. Но това не означава, че нямат място на пазара – все пак това са най-достъпните открити нови автомобили. И на другите пазари това е оценено по достойнство.

 

 

Тагове: