
Излезе версията за 2025 г. на проучването на Axios Harris за репутацията на марките и тя показва рязък спад в репутацията на Tesla и други марки, свързани с Илон Мъск, като ги поставя сред най-ниско оценените марки в Америка, до голяма степен поради противоречивостта на самия Мъск.
Axios Harris Poll 100 класира репутацията на марките на 100-те най-видими компании в Америка и пита извадка от хиляди американци какво мислят за всяка марка.
Проучването е съвместна работа на Axios и Harris, която се провежда от 2019 г., макар че се основава на 20-годишни подобни проучвания на Harris Poll преди това, започнали през 1999 г. То си е изградило собствена репутация на надежден начин за измерване на температурата на мнението на американската общественост за различни високопрофилни марки.
Проучването се провежда чрез многобройни извадки от хиляди анкетирани, които са запитани кои са най-известните марки, доколко са запознати с тях и какво е мнението им за тези марки.
Tesla е класирана в проучването многократно през годините, все с различни резултати. В първото проучване през 2019 г. тя се класира на 42-ро място с оценка на марката 75,4 от 100. Tesla се издигна оттам като през 2020 г. се класира на 18-о място и достигна най-високата си позиция като 8-а най-достоверна марка в Америка през 2021 г., с оценка на репутацията от 80,2 от 100.
Оттогава насам блясъкът на компанията започна да се помрачава и тя спада в класациите. През 2022 г. се наблюдава леко понижение до № 12 и резултат от 79,5 точки, но през 2023 г. Tesla понася огромен удар, като пада с цели 50 места в класацията. Axios озаглави анкетата „Годината на опетнените титани“, отчасти заради огромния спад на Tesla.
Но спадът не спря дотук, тъй като през 2024 г. Tesla се срина с още една позиция, до 63-то място, но с оценка на марката, която все още би била поне задоволителна - 72,5 от 100. Тазгодишната анкета показва, че нещата просто продължават да се влошават и всъщност увреждането на репутацията се ускорява. През 2025 г. Tesla падна с още 32 места до 95-то място и до оценка на марката от 61,3, което е огромен цифров спад както в позицията, така и в оценката на марката.
Снимка: Unsplash