Πpecтижнaтa бpитaнcĸa мapĸa Rоllѕ-Rоусе пpeдcтaви пъpвия в иcтopиятa cи ĸpocoyвъp, ĸoйтo пoлyчи имeтo Сullіnаn. Hoвият aвтoмoбил cтaнa и пъpвият cepиeн Rоllѕ-Rоусе c пeт вpaти и пъpвият мoдeл c чeтиpи зaдвижвaщи ĸoлeлa нa мapĸaтa.
Джипът е кръстен на най-големия диамант в света, украсяващ короната на Британската империя.
Задвижването му е поверено на познатия 6,75-литров битурбо V12 двигател, генериращ 571 к.с. и 850 Нм. Те се предават към четирите колела посредством нова система за задвижването им, както и система за завиване на четирите колела. А самите те са с размер 22 цола.
Максималната скорост на тежащия 2660 кг. SUV е електронно ограничена на 250 км/ч. От компанията не посочват времето за ускорение до 100 км/ч, но пък дават параметъра за среден разход на гориво, който е почти скромен за този автомобил: 15 л/100 км.
За разлика от конкурента Bentley Bentayga, построен на базата на Volkswagen Touareg и Audi Q7, Rolls-Royce Cullinan не споделя платформата си с масовите модели на BMW. В основата му е залегнала т.нар. "Архитектура на разкоша" - оригинална модулна платформа, използвана за лимузината Phantom VIII.
Създателите на Cullinan сравняват возията по пресечен терен с комфорта на летящо килимче. За активирането на офроуд режим на шасито трябва само да се натисне специален бутон на централната конзола.
В салона седалките на втория ред са поставени малко по-високо от предните, за да осигурят по-добро виждане на пътниците. В задната част са предвидени специални маси, които могат да бъдат изтеглени с натискане на бутон. При отваряне на вратите автомобилът автоматично се спуска с 40 мм за лесно слизане или качване.