Подобно на редица други разработчици, Samsung също влиза в надпреварата за дигиталната трансформация на автомобила. По време на пресконференцията на изложението CES в Лас Вегас южнокорейският гигант разкри доста подробно своите планове в тази сфера. Те включват новата платформа Digital Cockpit за преобразяване на таблото, телематичната система TCU и системата за автономно управление DRVLINE. Те са разработени от Harman – компания, придобита от Samsung преди около година.
Дигиталното табло на бъдещето
В центъра им се намира новата платформа Digital Cockpit, която предоставя гъвкаво решение за производителите да дигитализират напълно цялото табло на колата. От скоростомера, оборотомера и датчика за горивото, през мултимедийното табло, до контролните системи на климатика и др. Digital Cockpit позволява „прожектирането“ на различни мобилни приложения директно от смартфоните на пътниците. Всичко това става с поддръжката на различни екрани, на които да се разпредели по най-правилния начин съответното съдържание.
Samsung и Harman разработват иновативната телематична система, която за момента работи с 4G мобилна връзка, но ще може да използва и бъдещите 5G мрежи на телекомите, Всичко това ще подобри не само връзката на автомобила с глобалната мрежа, но ще и позволи различните превозни средства да „общуват помежду си“ бързо, лесно и сигурно. Което полага основите и за автономните коли.
DRVLINE - модулната автономност
Samsung разкриха новата си софтуерна и хардуерна платформа за автономни автомобили – DRVLINE. Така технологичният гигант е поредният, който навлиза в тази перспективна ниша. Платформата на компанията разчита на различни модули, които лесно могат да се комбинират и/или заменят с други, което позволява на производителите лесно да конфигурират различните автомобили. Повечето конкурентни решения в тази сфера разчитат на пълни комплекти, които не позволяват подобни настройки.
Първият компонент на DRVLINE включва камера, която следи спазването на лентите и сигнализира при отклонение, адаптивен круз контрол, предупреждения при опасност от сблъсък и следене за намиращи се пешеходци на платното. Системата ще бъде налична на пазара през тази година.