Lightstorm Entertainment е място, където умопомрачителните гледки са станали нещо обичайно. Базираната в Калифорния компания на Джеймс Камерън е продуцирала почти всички филми на режисьора от 1990 г. насам - от Terminator 2 и The Abyss до Titanic - и най-важното - изключително новаторския за времето си Avatar от 2009 г. и неговото продължение Avatar: The Way of Water, коeто излиза по кината на 16 декември.
В допълнение към офисите, масивните звукови сцени и стаите, пълни с компютри, работещи с визуални ефекти, има музейна стая, включваща реквизити, сред които е Кралицата на пришълците от Aliens, Терминатор от Terminator 2, модели на "Титаник" в мащаб 1:8, както и истинската огърлица "Сърцето на океана" от филма.
Сега един футуристичен автомобил привлича особено внимание.
Това хромирано яйце с неоново осветление е Mercedes-Benz Vision AVTR: концептуален автомобил, представен за първи път на CES 2020 във връзка с франчайза Avatar. Оттогава той бе демонстриран на още няколко автомобилни изложения и събития. Предвид че до премиерата остават броени дни, Mercedes заедно с продуцентите на филма решиха да покажат отново колата, този път пред шепа журналисти като част от промоцията на новия филм.
Проектът стартира за първи път през 2018 г., около година след началото на продукцията на The Way of Water. Автомобилните дизайнери на Mercedes работят с колегите си от продукцията, създавайки обитателите, средата, декорите и ефектите на Pandora, като и двата екипа постоянно пътуват между студиата съответно в Германия и Калифорния.
Дизайнът на Vision AVTR е вдъхновен от природата на Пандора: планетата, на която се развива действието на "Аватар", която според немския гигант се свързва идеално с дизайнерския език на Mercedes-Benz. Управлението на задните колела дава на AVTR тесен радиус на завиване, докато напред колата не се движи, а "крачи като рак" под ъгъл до 30 градуса. Подобна функция може да се открие в електрическия Hummer, докато серийният Mercedes EQS има друга функция, вдъхновена от AVTR - меко осветление, огромен дисплей и управление с жестове. Mercedes казва, че AVTR има 110 kWh батерия и четири електрически мотора, като всяко колело може да се задвижва независимо.
Mercedes-Benz беше втората най-продавана марка луксозни автомобили в САЩ миналата година, като бе изпреварена от BMW, които заеха първото място. Междувременно Avatar: The Way of Water е продължение на това, което остава най-касовият филм на всички времена. Първата част е генерирала близо 3 милиарда долара от 2009 г. насам - включително повече от 75 милиона долара от скорошно едноседмично преиздаване само за IMAX.
Снимка: Mercedes-Benz
Виж още: Кошмар за собствениците на Audi: малко вода може да повреди скъпоценните им автомобили