Функцията Tesla Autopilot може да има готино име, но то изпраща погрешно съобщение на шофьорите, твърди ново проучване на застрахователен институт за пътна безопасност. Организацията е установила, че много хора не разбират реалното ниво на автоматизация на новите коли, защото системите за виртуална помощ често имат имена, които обещават повече, отколкото правят. Името Tesla Autopilot е особено подвеждащо и кара водачите да надценяват възможностите на технологията.
В проучването участват 2000 шофьори, запитани за системи като Autopilot (Tesla), Traffic Jam Assist (Audi and Acura), Super Cruise (Cadillac), Driving Assistant Plus (BMW) и ProPilot Assist (Nissan). Установено е, че 48 процента от запитаните смятат, че няма проблем да свалят ръце от волана, когато карат кола на Tesla. 34 процента твърдят, че не е проблем да говорят по телефона, когато автопилотът е активиран. 6 процента пък са готови да дремнат в подобна ситуация.
Виж още: Porsche свали шапка на Tesla – вижте защо
За сравнение другите системи са получили много по-малки проценти при всички отговори.
Сегашната версия на Tesla Autopilot достига едва второ ниво в скалата за автоматично шофиране и изисква водачът да държи ръцете си на волана. Обратното би било много опасно, тъй като някои катастрофи с фатален край с коли на Tesla стават именно защото шофьорите са свалили ръце от волана въпреки инструкциите.
Освен това проучването установило, че за много от водачите интерфейсът на умните коли все още е объркващ. Функции като адаптивната скорост, смяната на платната и засичането на другите коли в движението често остават неразбрани за водачите. Според организацията още при покупката на такива умни коли новите собственици трябва да получават подробни указания за това, как да извличат необходимата информация за участието им в движението.