Автомобилната индустрия се оценява 10 трилиона щатски долара, което е най-бързото и лесно обяснение на факта, че всички искат да направят революция в нея. Изглежда близо до целта са Nvidia - компанията, която познаваме заради топ видеокартите й, но напоследък се насочва все по-усилено към развитието на изкуствен интелект в автомобилната индустрия. По време на презентацията си на CES 2017 Nvidia отново показа новаторски технологии, свързани с автономни автомобили.

Системата за самоуправляващи се коли на Nvidia Drive PX вече не само ще се опитва да разбере околната среда на колата, но ще използва изкуствен интелект, за да разбере и случващото се в купето. Автомобилите с тази система ще могат да наблюдават накъде е обърната главата на шофьорите, къде гледат очите им и да четат устните им, така че да разбират инструкциите дори при шумна музика. Сред нещата, които изкуственият интелект ще може да разбира, е и кога шофьорите са разгневени, така че да препоръча отбиване от пътя.

Тези нови способности са част от AI Co-Pilot системата, която има за цел да асистира на шофьорите, когато изкуственият интелект не е готов да шофира самостоятелно. Причините за това могат да са прекалено много пешеходци или път, който не е картографиран.

 

 

Автономното шофиране пък има за цел да намали пътните инциденти, които отнемат над 30 хил. живота годишно само в САЩ, да намали трафика, вредните емисии и да спестява време на шофьорите. Въпреки че напълно автономните автомобили, които се движат във всяка среда, ще са факт след поне десетилетие, решенията на Nvidia могат да направят шофирането по-безопасно съвсем скоро.

Освен тази система Nvidia обяви и партньорства с доставчиците ZF и Bosch, които ще помогнат за създаването на части за автоматични автомобили. Също така беше обявено разширено партньорство с Audi, което цели да предостави автономен автомобил от двете компании до 2020 г. Това не е първото партньорство между двете фирми, но целта тук е създаването на автономна кола от Level 4. Това означава автомобил, който може да се шофира абсолютно самостоятелно, като първата концептуална разработка е самоуправляващ се Q7 SUV. Според Nvidia изложената на CES 2017 кола се е научила да се самоуправлява за едва четири дни благодарение на технологията за изкуствен интелект.

 

Сделките с немските компании ZF и Bosch са друга стъпка в посока навлизане в автомобилния бизнес за Nvidia. Компанията ще работи със ZF върху ProAI – автоматична управляваща система, базирана на автомобилния компютър Drive PX 2. Тя ще може да се инсталира на всичко - от камиони и мотокари до обикновени автомобили. Това ще е първата такава система, като Bosch също работи с Nvidia Drive технологията, за да създава свои части с изкуствен интелект, които да продава на други производители.

С тези ранни стъпки Nvidia си осигурява добра позиция в сфера, която е обект на интерес за много автомобилни производители. BMW, Tesla и Mercedes са само част от автомобилните брандове, които работят по собствени системи с изкуствен интелект, но това не означава, че не биха се насочили към разработките на Nvidia, ако това им се стори по-лесно и евтино. При всички положения любимият ни производител на видеокарти изглежда е поел по правилен, макар и коренно различен от познатия път на развитие.

 

Вижте и какво прави Intel за разработката на 5G технологии