Google публикува ежегодния си доклад за проведените тестове на самоуправляващи се автомобили. Документът включва всички случаи, в които се е наложила намеса на човек и преминаване към ръчно управление, както и симулации на предотвратените инциденти. Между септември 2014 г. и ноември 2015 г., тестовите автомобили на Google са изминали 683 000 километра, а в това време намеса на шофьора е била необходима 341 пъти. Голяма част от тези случаи се дължат на проблеми с управляващата автомобила система. В тези 272 ситуации бордовите компютри на автомобила са отчели проблем със софтуера на автомобила, който би направил самостоятелното управление потенциално опасно.
В останалите 69 случая на човешка намеса, контролът на шофьора е бил абсолютно необходим за безопасно управление. Не винаги това означава проблем с автомобила или друга опасна ситуация – Google напомня, че шофьорите на тестовите автомобили понякога поемат управлението заради лошото шофиране на други участници в движението или за личен комфорт. След провеждането на симулации на всички 69 ситуации на потенциална опасност, Google открива, че 13 от тях биха довели до контакт с друг участник в движението или предмет. В 10 от случаите проблемът е бил в софтуера на автомобила, а в останалите 3 – в други шофьори на пътя. Никой от потенциалните инциденти не би могъл да се определи като особено сериозен.
Знаете ли, че Ford тества своите самоуправляващи се автомобили на заснежен път?