LG ще въведе иновации в компанията чрез нов бизнес модел на услуги, базиран на платформа, който непрекъснато генерира печалби, като съдържание и услуги, абонаменти и решения, за хардуерно ориентираните бизнеси, които генерират продажби и печалби в момента на покупката. Това е част от опита на компанията да създаде бизнес модел, съсредоточен върху ангажираността на клиентите, комбинирайки услуги със стотици милиони LG устройства, използвани от клиенти по целия свят.

Като начало, от края на тази година се предвижда бизнеса на LG телевизорите да направи голяма трансформация, базирана на своята операционна система webOS, която захранва повече от 200 милиона смарт телевизора по света. В съответствие с това, компанията възнамерява да трансформира своето телевизионно бизнес портфолио в „доставчик на медийни и развлекателни услуги“ чрез разширяване на съдържанието, услугите и рекламите в продукти, включително LG OLED и LG QNED телевизори, които имат диференцирана конкурентоспособност.

Компанията ще инвестира повече от 1 трилион Корейски вона за пет години, за да засили конкурентоспособността на съдържанието и да стимулира растежа на LG Channels – базирана на реклами платформа за безплатно излъчване. Платформата увеличи своите потребители от 20 милиона абоната в 25 държави през миналата година до 48 милиона в 29 държави през тази година. За да постигне количествен растеж, LG ще разшири точките на контакт с клиентите, като увеличи предлагането на платформата webOS за външни телевизионни марки и ще разшири приложението на webOS към други продуктови групи.

Домакинските уреди също ускоряват трансформацията на портфолиото, базирано на услуги. Целта е да се доразвият уредите LG ThinQ UP, които надграждат функциите, нужни на клиентите дори след покупка, и да се развият в платформа „Дом като услуга“, която съчетава хиперперсонализиране, абонаменти и услуги за интелигентен дом. LG ThinQ ще подкрепи нововъзникващия бизнес с решения за дома, които обхващат цялата къща, като добави услуги, от които клиентите се нуждаят в дома, допълван от различните свързани устройства.

Бизнесът с услугите за отдаване под наем и поддръжка на домакински уреди също се разширява, за да включи всички услуги, необходими за стаите в къщата, включително поддръжката на продуктите, управлението и почистването. Общият годишен темп на растеж на продажбите на услуги за отдаване под наем и грижи на LG надхвърли 30 процента през последните пет години.

Ускорявайки разширяването на своя B2B бизнес, компанията цели да превърне своя бизнес с електрически превозни средства (EV) във водещ доставчик на части за електрически компоненти на стойност над 20 трилиона Корейски вона чрез повече от удвояване на продажбите до 2030 г. Отговаряйки на тенденциите, като електрификация на превозните средства и свързаните услуги, LG активно търси нови възможности в бъдещи области на мобилност, като автономно шофиране, софтуерни решения и съдържание. Очаква се неизпълнените поръчки на компанията за решения за автомобилни компоненти на LG да достигнат 100 трилиона Корейски вона до края на годината, което показва конкурентоспособността на бизнеса.

До 2030 година LG цели да удвои продажбите на своя бизнес с отопление, вентилация и климатизация (HVAC) и да се превърне в глобална компания за цялостна климатизация от най-високо ниво. Компанията също така планира да стартира органични стратегии, като завършване на сливания и придобивания и правене на капиталови инвестиции. Компанията създава локализирана бизнес структура, която обхваща научноизследователска и развойна дейност, производство, продажби и поддръжка на климатични проекти в големи региони като Северна Америка и Европа. Освен това LG ще се подготви проактивно за бъдещето в секторите на енергийните услуги, като системи за съхранение на енергия, системи за управление на енергията в дома и виртуални електроцентрали.

Що се отнася до вградените домакински уреди, компанията ще разшири пазарите в Северна Америка и Европа, които представляват повече от 70 процента от световния пазар, с което се цели LG да стане една от петте най-добри марки за вградени уреди. Търговските дисплеи предоставят персонализирани решения за всяка конкретна клиентска група и сигурен импулс на растеж.

В последните над две години, имайки предвид условията на пазара и променящите се стратегии за бизнес моделите, компанията смело напусна своя бизнес за мобилни телефони и соларни панели, но за сметка на това фокусира ресурсите си върху бъдещето на сектори с висок растеж. В бъдеще, LG планира да ускори бъдещото развитие, като селектира и се концентрира върху нови бизнеси, които се очаква да достигнат подобни високи стойности на растеж.

Компанията продължава и своята стратегическа инвестиция в дигитално здравеопазване, ключов фокус на North American Innovation Center, познат като LG NOVA и базиран в Силициевата долина, Калифорния. Мащабът на инвестициите в LG NOVA също се увеличава. Сред другите инициативи, ръководени от LG NOVA, LG предоставя решения за дистанционно медицинско лечение в Северна Америка чрез партньорството с Amwell, американска компания за телемедицина. В бъдеще компанията ще обмисли разширяване на своите услуги чрез стратегически инвестиции до превантивно и последващо управление.

Бизнесът на LG със зареждане на EV има за цел да предостави интегрирано решение, което обхваща контролната зона, а не само продажбите на зарядни устройства. Компанията наскоро пусна четири продукта в Южна Корея чрез своята дъщерна компания HiEV Charger и ще разшири пазарите си в Европа и Азия през следващата година. LG също така планира да започне изграждането на допълнителни производствени бази през годината, за да се насочи към северноамериканския пазар.

LG също така установява широка гама от стратегически сътрудничества в метавселената. Mixed Reality устройствата непрекъснато се разработват съвместно с водещи световни платформени компании, докато разработването на Augmented Reality устройства е в ход в проекта на Корейското министерство на науката и ICT, насочен към напредъка в развитието на AR Glass Advancement и изграждането на екосистема за производство на съдържание. Полагат се и различни усилия за осигуряване на по-завладяващо изживяване на големия екран, като например при телевизорите.

LG ще въведе иновации в компанията чрез нов бизнес модел на услуги, базиран на платформа, който непрекъснато генерира печалби, като съдържание и услуги, абонаменти и решения, за хардуерно ориентираните бизнеси, които генерират продажби и печалби в момента на покупката. Това е част от опита на компанията да създаде бизнес модел, съсредоточен върху ангажираността на клиентите, комбинирайки услуги със стотици милиони LG устройства, използвани от клиенти по целия свят.

Като начало, от края на тази година се предвижда бизнеса на LG телевизорите да направи голяма трансформация, базирана на своята операционна система webOS, която захранва повече от 200 милиона смарт телевизора по света. В съответствие с това, компанията възнамерява да трансформира своето телевизионно бизнес портфолио в „доставчик на медийни и развлекателни услуги“ чрез разширяване на съдържанието, услугите и рекламите в продукти, включително LG OLED и LG QNED телевизори, които имат диференцирана конкурентоспособност.

Компанията ще инвестира повече от 1 трилион Корейски вона за пет години, за да засили конкурентоспособността на съдържанието и да стимулира растежа на LG Channels – базирана на реклами платформа за безплатно излъчване. Платформата увеличи своите потребители от 20 милиона абоната в 25 държави през миналата година до 48 милиона в 29 държави през тази година. За да постигне количествен растеж, LG ще разшири точките на контакт с клиентите, като увеличи предлагането на платформата webOS за външни телевизионни марки и ще разшири приложението на webOS към други продуктови групи.

Домакинските уреди също ускоряват трансформацията на портфолиото, базирано на услуги. Целта е да се доразвият уредите LG ThinQ UP, които надграждат функциите, нужни на клиентите дори след покупка, и да се развият в платформа „Дом като услуга“, която съчетава хиперперсонализиране, абонаменти и услуги за интелигентен дом. LG ThinQ ще подкрепи нововъзникващия бизнес с решения за дома, които обхващат цялата къща, като добави услуги, от които клиентите се нуждаят в дома, допълван от различните свързани устройства.

Бизнесът с услугите за отдаване под наем и поддръжка на домакински уреди също се разширява, за да включи всички услуги, необходими за стаите в къщата, включително поддръжката на продуктите, управлението и почистването. Общият годишен темп на растеж на продажбите на услуги за отдаване под наем и грижи на LG надхвърли 30 процента през последните пет години.

Ускорявайки разширяването на своя B2B бизнес, компанията цели да превърне своя бизнес с електрически превозни средства (EV) във водещ доставчик на части за електрически компоненти на стойност над 20 трилиона Корейски вона чрез повече от удвояване на продажбите до 2030 г. Отговаряйки на тенденциите, като електрификация на превозните средства и свързаните услуги, LG активно търси нови възможности в бъдещи области на мобилност, като автономно шофиране, софтуерни решения и съдържание. Очаква се неизпълнените поръчки на компанията за решения за автомобилни компоненти на LG да достигнат 100 трилиона Корейски вона до края на годината, което показва конкурентоспособността на бизнеса.

До 2030 година LG цели да удвои продажбите на своя бизнес с отопление, вентилация и климатизация (HVAC) и да се превърне в глобална компания за цялостна климатизация от най-високо ниво. Компанията също така планира да стартира органични стратегии, като завършване на сливания и придобивания и правене на капиталови инвестиции. Компанията създава локализирана бизнес структура, която обхваща научноизследователска и развойна дейност, производство, продажби и поддръжка на климатични проекти в големи региони като Северна Америка и Европа. Освен това LG ще се подготви проактивно за бъдещето в секторите на енергийните услуги, като системи за съхранение на енергия, системи за управление на енергията в дома и виртуални електроцентрали.

Що се отнася до вградените домакински уреди, компанията ще разшири пазарите в Северна Америка и Европа, които представляват повече от 70 процента от световния пазар, с което се цели LG да стане една от петте най-добри марки за вградени уреди. Търговските дисплеи предоставят персонализирани решения за всяка конкретна клиентска група и сигурен импулс на растеж.

В последните над две години, имайки предвид условията на пазара и променящите се стратегии за бизнес моделите, компанията смело напусна своя бизнес за мобилни телефони и соларни панели, но за сметка на това фокусира ресурсите си върху бъдещето на сектори с висок растеж. В бъдеще, LG планира да ускори бъдещото развитие, като селектира и се концентрира върху нови бизнеси, които се очаква да достигнат подобни високи стойности на растеж.

Компанията продължава и своята стратегическа инвестиция в дигитално здравеопазване, ключов фокус на North American Innovation Center, познат като LG NOVA и базиран в Силициевата долина, Калифорния. Мащабът на инвестициите в LG NOVA също се увеличава. Сред другите инициативи, ръководени от LG NOVA, LG предоставя решения за дистанционно медицинско лечение в Северна Америка чрез партньорството с Amwell, американска компания за телемедицина. В бъдеще компанията ще обмисли разширяване на своите услуги чрез стратегически инвестиции до превантивно и последващо управление.

Бизнесът на LG със зареждане на EV има за цел да предостави интегрирано решение, което обхваща контролната зона, а не само продажбите на зарядни устройства. Компанията наскоро пусна четири продукта в Южна Корея чрез своята дъщерна компания HiEV Charger и ще разшири пазарите си в Европа и Азия през следващата година. LG също така планира да започне изграждането на допълнителни производствени бази през годината, за да се насочи към северноамериканския пазар.

LG също така установява широка гама от стратегически сътрудничества в метавселената. Mixed Reality устройствата непрекъснато се разработват съвместно с водещи световни платформени компании, докато разработването на Augmented Reality устройства е в ход в проекта на Корейското министерство на науката и ICT, насочен към напредъка в развитието на AR Glass Advancement и изграждането на екосистема за производство на съдържание. Полагат се и различни усилия за осигуряване на по-завладяващо изживяване на големия екран, като например при телевизорите.

 

Преодоляване на бизнес ограниченията чрез стратегия за пълен потенциал

 

LG управлява работна група за цялата компания, за да реагира превантивно на промените в бизнес средата. Работната група има за цел не само да намали краткосрочните разходи, но и да насърчи фундаментални промени в бизнес структурата и методите за максимизиране на бизнес потенциала, осигуряване на подходящи нива на печалба и насърчаване на устойчив растеж въпреки продължителната икономическа несигурност.

Тези усилия допринасят значително и за работата на LG. Продажбите и оперативната печалба на компанията през второто тримесечие на 2023 година са най-високите досега за второто тримесечие. През първата половина на 2023 компанията записа вторите най-големи приходи досега и третата най-висока оперативна печалба. Тези осезаеми резултати бяха постигнати чрез подобряване на основите на бизнеса въпреки продължителния спад в глобалното търсене.

LG вярва, че за да направи изживяването на клиентите (CX) по-иновативно, една компания трябва да напредне в дигиталната трансформация (DX), тъй като е от съществено значение да осъществят базирано на данни разбиране на клиентите, което да отразява скритите нужди – за които дори самите клиенти може да не знаят – в продукти и услуги. В тази връзка компанията полага усилия да комбинира CX и DX, за да създаде бизнес модел за по-добра комуникация с клиентите чрез установяване на различни точки за контакт, предоставяне на невиждано досега CX, изграждане на организационни способности за проучване и планиране на диференцирани CX и иновативни преживявания по време на клиентското изживяване.

За да увеличи точките на контакт с клиентите, LG ще засили продажбите директно към потребителите (D2C) чрез LGE.com, официалния онлайн магазина на марката, и ще насочи усилия към работата с pop-up магазини, чрез които ще взаимодейства по-силно с по-младото поколение, включително Gen Z. Броят посетители на pop-up магазините в цяла Корея от миналата година насам достигат до 600 000.

За да планира и разработва нови продукти, компанията активно използва вътрешни системи, за да разбере клиентите въз основа на данни и да открие скрити нужди. Това включва „Lifegraphy“, система за анализ на клиентски данни и „IC 360 (Intellytics Customer 360)“, платформа за цялата компания, която интегрира и управлява клиентските данни, събрани от всички точки на контакт с тях.

В допълнение, по отношение на организационните възможности, LG определя и прилага своите основни потребителски изживявания към продукти и услуги чрез проучване на поведението на клиентите, ръководено от CX Center. Компанията активно прави промени в ориентираните към клиентите методи на работа, като служителите доброволно участват в кампании за дефинирането на „клиент“ и „стойност за клиента“.

 

Разпространение на промяната в организационната култура и бранда спрямо бизнес стратегията

 

Вътрешно, REINVENT LG, кампания за иновации в организационната култура, е въведена, за да промени начина на работа и комуникация в LG. Правейки това, компанията се надява да преоткрие бранда, като накара служителите сами да ръководят промените.  

В ход по цял свят са и трансформации, които да придадат динамичен и младежки вид на LG в точките на контакт с клиентите. Промени, които предефинират основните й ценности – безкомпромисно клиентско изживяване, иновации, ориентирани към човека, и топлина за усмивка – както и добавят динамика към визуалната идентичност на LG.

Подкрепяйки визията на ESG за по-добър живот за всички, компанията е поела шест основни ангажимента: постигане на въглеродна неутралност, кръгови икономики, екологични продукти, устойчиви вериги на доставки, приобщаваща организационна култура и достъпни продукти и услуги.

По-специално, LG планира активно да разшири различни дейности, в които клиентите могат да се включат, като им позволи да се свържат по-добре с ESG визията на компанията и да разберат нейния смисъл и значение. Тъй като управлението на ESG не е фокусирано само върху доставчиците, визията на LG извежда ESG на ново ниво, за да внуши чувство на гордост на потребителите, че са допринесли положително за околната среда, като са избрали продуктите и услугите на LG, осигурявайки изживяване с повишено удобство и използваемост.

LG управлява работна група за цялата компания, за да реагира превантивно на промените в бизнес средата. Работната група има за цел не само да намали краткосрочните разходи, но и да насърчи фундаментални промени в бизнес структурата и методите за максимизиране на бизнес потенциала, осигуряване на подходящи нива на печалба и насърчаване на устойчив растеж въпреки продължителната икономическа несигурност.

Тези усилия допринасят значително и за работата на LG. Продажбите и оперативната печалба на компанията през второто тримесечие на 2023 година са най-високите досега за второто тримесечие. През първата половина на 2023 компанията записа вторите най-големи приходи досега и третата най-висока оперативна печалба. Тези осезаеми резултати бяха постигнати чрез подобряване на основите на бизнеса въпреки продължителния спад в глобалното търсене.

LG вярва, че за да направи изживяването на клиентите (CX) по-иновативно, една компания трябва да напредне в дигиталната трансформация (DX), тъй като е от съществено значение да осъществят базирано на данни разбиране на клиентите, което да отразява скритите нужди – за които дори самите клиенти може да не знаят – в продукти и услуги. В тази връзка компанията полага усилия да комбинира CX и DX, за да създаде бизнес модел за по-добра комуникация с клиентите чрез установяване на различни точки за контакт, предоставяне на невиждано досега CX, изграждане на организационни способности за проучване и планиране на диференцирани CX и иновативни преживявания по време на клиентското изживяване.

За да увеличи точките на контакт с клиентите, LG ще засили продажбите директно към потребителите (D2C) чрез LGE.com, официалния онлайн магазина на марката, и ще насочи усилия към работата с pop-up магазини, чрез които ще взаимодейства по-силно с по-младото поколение, включително Gen Z. Броят посетители на pop-up магазините в цяла Корея от миналата година насам достигат до 600 000.

За да планира и разработва нови продукти, компанията активно използва вътрешни системи, за да разбере клиентите въз основа на данни и да открие скрити нужди. Това включва „Lifegraphy“, система за анализ на клиентски данни и „IC 360 (Intellytics Customer 360)“, платформа за цялата компания, която интегрира и управлява клиентските данни, събрани от всички точки на контакт с тях.

В допълнение, по отношение на организационните възможности, LG определя и прилага своите основни потребителски изживявания към продукти и услуги чрез проучване на поведението на клиентите, ръководено от CX Center. Компанията активно прави промени в ориентираните към клиентите методи на работа, като служителите доброволно участват в кампании за дефинирането на „клиент“ и „стойност за клиента“.

 

Разпространение на промяната в организационната култура и бранда спрямо бизнес стратегията

 

Вътрешно, REINVENT LG, кампания за иновации в организационната култура, е въведена, за да промени начина на работа и комуникация в LG. Правейки това, компанията се надява да преоткрие бранда, като накара служителите сами да ръководят промените.  

В ход по цял свят са и трансформации, които да придадат динамичен и младежки вид на LG в точките на контакт с клиентите. Промени, които предефинират основните й ценности – безкомпромисно клиентско изживяване, иновации, ориентирани към човека, и топлина за усмивка – както и добавят динамика към визуалната идентичност на LG.

Подкрепяйки визията на ESG за по-добър живот за всички, компанията е поела шест основни ангажимента: постигане на въглеродна неутралност, кръгови икономики, екологични продукти, устойчиви вериги на доставки, приобщаваща организационна култура и достъпни продукти и услуги.

По-специално, LG планира активно да разшири различни дейности, в които клиентите могат да се включат, като им позволи да се свържат по-добре с ESG визията на компанията и да разберат нейния смисъл и значение. Тъй като управлението на ESG не е фокусирано само върху доставчиците, визията на LG извежда ESG на ново ниво, за да внуши чувство на гордост на потребителите, че са допринесли положително за околната среда, като са избрали продуктите и услугите на LG, осигурявайки изживяване с повишено удобство и използваемост.

Снимки: LG

Тагове: