Gallery "2218"
Конструктор на автомобилни двигатели обеща, че до една година на пазара ще има автомобил, работещ със сгъстен въздух, който не отделя вредни газове. OneCat - петместният автомобил с корпус от стъкловлакна и тегло около 350 килограма ще струва около 5000 долара. Той ще работи със сгъстен въздух, съхраняван в резервоари от въглеродни влакна. Резервоарите могат да се заредят с въздух от компресор само за 3 минути, което е доста по-бързо от зареждането на електромобил, отбелязва BBC. Освен това автомобилът може да се самозарежда с помощта на монтирания в него компресор за около 4 часа. За по-дълги пътувания налягането на сгъстения въздух, задвижващ цилиндрите, може да се увеличи с помощта на изгарянето на всякакъв вид течно гориво. Въздухът се нагрява и разширява, което увеличава налагането върху цилиндрите. Инженерите твърдят, че при далечни пътувания новият автомобил ще харчи около 2.5 литра гориво на 100 километра. В градски условия експлоатацията му ще е още по-евтина.
Френският изобретател и конструктор на двигатели Ги Негре повече от 10 години твърди, че колата му е почти готова, но наскоро получи подкрепата на индийския конгломерат Tata, за да довърши двигателя. Tata ще е единствената голяма фирма, на която той ще даде лиценз за продажба на автомобила с двигател със сгъстен въздух. Колата ще се продава само в Индия. Изобретателят се надява да убеди инвеститори от други страни да построят собствени заводи за да произвеждат колата, тъй като 80% от корпуса ще се произвежда от местни суровини.
Това ще доведе до значително намаляване на вредните емисии, тъй като ще отпадне необходимостта от доставка на резервни части от различни краища на света, казва Негре. Той смята, че всеки завод трябва да продава продукцията си без посредници и се надява, че ще получава по 1% от печалбата. Очаква се, че ще се продават по 680 000 автомобила годишно.
Много се надявам, че проектът ще бъде успешен. Това е много смел експеримент в разработването на икономичен автомобил, заяви членът на Обществото на инженерите механици Тери Спол. Той обаче коментира, че ще бъде интересно как новата кола ще премине тестовете за безопасност, а така също дали тя ще се хареса на разглезените шофьори, свикнали с най-различни екстри, които обаче увеличават теглото на автомобила.
По думите на Ги Негре сигурността не е под въпрос при катастрофа резервоарите със сгъстен въздух не се взривяват, а се разцепват с оглушителен трясък. Единствената опасност е за вашите уши, коментира той.
Върху пневматичен двигател работят и австралийски изобретатели.
Коментари (0)