
1
/
7
Огромният плавателен съд може да носи 6400 автомобила и е оборудван с 328 слънчеви панела на цена от 1.68 милиона долара. Очаква се корабът да доставя коли, които се изнасят от основния японски производител Тoyota. Проектът е замислен преди световната икономическа криза, която принуди автопроизводителите да намалят драстично производството с намаляването на продажбите.
Корабът с водоизместимост 60 213 тона и дължина 200 м е оборудван със слънчеви батерии, които могат да създадат енергия с мощност до 40 киловата. Това покрива само 0.2% от енергийните му нужди, но производителите заявиха, че се надяват да увеличат процента. Оценките показват, че морският транспорт е отговорен за между 1.4% и 4.5% от глобалните емисии на парникови газове, но индустрията остава нерегулирана като цяло поради международната си същност.
В същото време Япония търси начин да намали зависимостта си от вносен петрол. Nippon Yusen, най-голямата японска морска компания, обяви, че възнамерява да намали потреблението си на петрол и емисиите на въглероден диоксид наполовина до 2010 година, съобщава БГНЕС.
Коментари (0)
Избрано от редактора
Селекция от статии и ревюта от редакторите на HiComm