Триизмерните филми и игри винаги са лежали на една плоскост, очакващи да бъдат свързани. Неотдавна се появи производител на игри, който представи концепцията си за подобна кино поредица, но без успех: специалните очила, които са необходими, за да виждаме 3D никак не предлагат реалистично усещане, дори след известно време, зрителят получава главоболие. Уредите, с вградени монитори, които човек да може да носи като шлем, са тежки и не особено популярни.

Но напоследък в т. нар. IMax-театри може да се гледат филми, които създават истинско усещане за обстановката, макар че и тази технология не е достатъчно наложена, не на последно място заради факта, че платното за триизмерното кино трябва да бъде много голямо, а една сцена да бъде снимана с няколко камери от различни ъгли. Актуалната технология за трик филми обаче отстранява доста от тези пречки: както на домашния компютър филмовите светове са съвсем живи, обитаеми и наблюдавани от различни ъгли. За хората във филмовата индустрия този тип нови филми са надежда, че ще успеят да върнат хората в салоните.

За в бъдеще се очаква не само да стоим пред кино екрана и просто да гледаме, но и активно да участваме. Ние искаме да комбинираме игрите с 3D прожекцията в кино залата. казва един от шефовете на Имакс театрите. С това всички зрители трябва да бъдат включени в режисурата на първия такъв филм: двама учени попадат с малка подводница в морските дълбини, където се сблъскват с много трудности. Отборът от киносалона започва акция по спасяването им и също се сблъсква с трудности. Играта може да завърши със спасяването на учените, или пък да няма хепи енд.

Първата поредица от филма ще определи нивото на трудността и скоростта. За да участват зрителите ще бъдат снабдени с геймпад от игрова конзола в ръка. За действието ще се решава демократично: Ако повечето зрители искат да използват лодка в спасителната акция това се случва на екрана. За допълните ефекти, ще се носят т.нар. шутър очила, които създават триизмерна картина в съзнанието .
Първият филм с подводните приключения ще бъде представен през февруари, следващата година на Берлинале.

Текст: Любена Антонова

Тагове: