Компанията за маркетингови проучвания IDC публикува доклад за пазара на таблети и четци на електронни книги за 2010 г. Заключението от него е, че пазарът е преживял огромен ръст, а прогнозата е, че през годината са били продадени около 17 милиона медийни таблета. За това е допринесъл най-вече iPad, който през третото тримесечие на 2010 г. е регистрирал 4,19 милиона продажби (или 87% от пазарния сегмент). През същия период е отбелязан ръст от 45,1% в продажбите на таблети спрямо второто тримесечие на годината. 

 

Пазарът на електронните книги също расте. Общият брой продадени устройства се изчислява на 2,7 милиона. При тях водещият модел е Kindle, който има 1,14 милиона продажби през третото тримесечие на годината, като така завоюява 41,5% от пазарния дял.

 

От IDC все още обработват данните за четвъртото тримесечие, но прогнозата им е, че през 2010 г. са били продадени 17 милиона таблета. На базата на тези данни от компанията предвиждат, че през 2011 г. продажбите в същия сегмент ще са 44,6 милиона, а през 2012 г. – 70,8 милиона.

 

Тагове: